Gå til innhold

hjelp..bleie-lekkasje..hver natt!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

på tre netter, har bleia lekket 4 ganger...

..på akkurat samme sted!

venstre hofte..

prøver å finne feilen..

-har ikke nettopp bytta bleie

-det er ikke et nytt parti bleier /nyåpna pakke

-vi setter den godt på, ingen ny metode for påsettning!

-den er ikke klissvåt når det skjer

hva i all verden kan det komme av?

noen tips til å unngå at dette skjer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv en ny type bleie eller en annen størrelse:) De har litt ulik passform:

Skrevet

Hei! Samme problemet har vi. Har prøvd og skifte merke, men uten hell. Han sover veldig urolig og er tynn rundt livet, vet ikke om det har noe med det å gjøre. Ønsker også tips om dette?

Skrevet

Min er forholdsvis urolig om natta.. Men vi bruker up and go bleier på natta... De sitter veldig godt på, og flytter seg ikke..

Gjest irismor
Skrevet

Hadde samme problem her. Men etter tips her inne så gikk vi opp en str. Og vi har ikke hatt lekasjer etter det =o)

Skrevet

U&go suger mindre enn tapebleier.

Vi har kjøpt litt stire tapebleier fra Coop, de holder der de andre svikter:)

Skrevet

Jeg er også en av de som forundres over at det ikke finnes egne bleier som er beregnet for nattbruk. Det fantes som en annen her sa før i tiden. Da hadde man egne poser med dagbleier og nattbleier som selvsagt var tykkere enn dagbleiene siden de skulle sitte på lengre. Det rare er jo at dagens bleieprodusenter selv anbefaler at en bleie bør skiftes vær 4-5 time på dagtid, men om natten mener de altså at bleien skal kunne tåle å være på i opptil 10-12 timer i strekk eller kanskje enda mer. Mitt inntrykk er at Libero sine bleier er tykkere enn Pampers sine, og vanlige bleier med borrelås har bedre oppsugningsevne enn trusebleier. En løsning dersom man opplever lekkasjer hver natt og allerede benytter de største og tykkeste bleiene, så kan man unngå problemet ved å forsterke en bleie. Det man gjør er i praksis å benytte to bleier om gangen, men man kutter opp den ene bleien og bruker som innlegg i den ene bleia. Man skjærer altså bort allt rund selve bleien slik at man bare får en rektangulær bleie og så fjerner man undersiden av bleien slik at urinen får muligheten til å renne igjennom og ut i den ytterste hele bleien.

Skrevet

Bruker du Libero?

Bytt til Pampers, det gjorde vi! :o)

Skrevet

hadde det problemt med nye libero,som er blitt enlendige spør du meg.byttet til pamers å nå ingen flere lekkasjer.eneste at jeg synes det lukter veldig av pamerps,men heler det enn tiss i senga

Skrevet

Beste tipset mitt er å bytte bleiemerke/type, forskjellig passform på de alle...

Men det kan også hjelpe å ha på underbukse... Du får kjøpt underbukser som er til å bruke utenpå bleie (vanlig bomullstruse) på ihvertfall H&M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...