Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg er spent på om legen i det hele tatt kommer. Og hvis han kommer- hva finner han nå på? Vi bruker ikke knappen fordi supergutten blir kvalm og vond i magen av sondematen. Samtidig er han jo ikke bedre i spiserøret..

Regner med at han enten foreslår at vi napper ut knappen eller sonder fullt i en mnd.. Begge deler er uaktuelle, desverre

Kommer til å be om henvisning til Rikshospitalet. Usikker på om jeg kan benytte meg av fritt sykehusvalg- er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der borte

lykke til i dag!

Det med fritt sykehusvalg skal jeg sjekke litt akkurat nå, men jeg lurer på om du kan logge deg på msn for jeg skal spørre deg om noe...

Skrevet

Lykke-lykke til i dag!

Jeg vet det dessverre alt for lite om fritt sykehusvalg, men du kan jo skjekke denne siden: http://www.frittsykehusvalg.no/

Viktig at dere får være med å ta avgjørelser som angår deres superdupergutter, så jeg håper legen er lydhør for dere.

Klæm fra

Skrevet

"Pasienten kan benytte seg av retten til fritt sykehusvalg ved de forskjellige trinnene i helsehjelpen. Det vil si at vurdering av pasientens helsetilstand kan skje på ett sykehus, pasienten kan få utført en operasjon ved et annet og motta rehabilitering ved et tredje sykehus. "

"Rett til fritt sykehusvalg oppstår i forbindelse med planlagt behandling, det vil si når en pasient blir henvist til sykehus av en primærlege, legespesialist, kiropraktor eller manuell terapeut. "

Det var det jeg fant, men det har du sikkert funnet selv...

Jeg leser ut fra dette at du her rett til å be om å bli henvist til rikshospitalet, gjør ikke du?

Skrevet

Oj, høres ut som dere får en litt guffen dag i dag.

En ting jeg har lært når det gjelder å få til ting i byråkratiet er å stå på sitt, nekte å godta det man ikke vil.

Være skråsikker og si at JEG SKAL HA DET SÅNN OG SLIK! DERMED BASTA!

Er man sikker og bestemt nok, så får man det som man vil.

Urettferdig, men slik er visst verden blitt.

Så jeg synes ikke du skal be om en henvisning til Rikshospitalet. Jeg synes du rett og slett skal KREVE det. Siden saken er som den er.

Hvis det er dit du vil, er det også dit dere SKAL!

Stå på og ikke gi deg!

Klem fra

Skrevet

Jeg signerer på innlegget til Rultepulte!

Den som roper høyest blir hørt, enkelt og greit.

En annen ting er fritt sykehusvalg. Jeg er midt oppi det selv for tiden. Ringte dem og sjekket. Det de sa var at man kan selv velge sykehus, men man kan risikere at behandlende lege på det sykehuset da forlanger å ta alle prøver og tester selv, slik at de har alt hos seg. Dvs at om man har vært igjennom all verdens prøver og tester på et sykehus, så kan man risikere å gjøre det samme igjen på neste sykehus. Anbefaler deg å sjekke opp dette med Riksen, slik at dere evt slipper alt dette i tillegg til det som har vært!!

Håper dere får det som dere ønsker og husk: ROOOOOP HØYT!!!!

Skrevet

Men de har ikke lov til å kreve det der atpåklatten... det står i alle fall i frittsykehusreglementet at man kan gjøre testene et sted og behandlingen et annet sted.

Skrevet

Det gikk strålende greit å bytte knapp. Jeg bytta den faktisk selv:) under kyndig veiledning.

Det som kommer til å skje nå er;

Måle pH i magen for å se hvor sur galskapen er...

Ny gastroskopi for å sjekke forholdene

Evt operasjon i Bergen

Knappen skal henge til pynt en stund til, bare gi ekstra væske ved behov. Om vi skal operere spiserøret, virker det som den kan komme til nytte igjen..

Mannen var med og han virker som en nøytraliserende element på legen. Så alt i alt gikk det bra....God time

Nå har jeg migrene etter all gruinga....

Skrevet

han har forresten gått opp i vekt!!!! Juhuuuu

Skrevet

Håper det har gått bra med dere idag,og at du har fått svar på videre behandling.

Alt det beste for at gutten din kan få det bedre.

Og kommer dere på Riksen er dere i beste hender,og da skal jeg ta med minstemann og komme på besøk å hilse på dere :)

Det er jo bare en svipptur for meg.

God klem fra

Skrevet

Jeg var visst litt rask med svaret mitt jeg ;)

Så flott at det gikk bra!!

Flinke mamman og gutten hennes.

Og hurra for vektoppgang.

Nå håper jeg du kan senke skuldre og stressmuskler så hodepinen forsvinner.

Klem

Skrevet

mmmm... skal prøve å senke alt nå...

Hørtes jo veldig koselig ut med besøk på Riksen. Er jo grunn nok i seg selv til å bli henvist dit, da:)))

Skrevet

Så godt at dagen gikk bra! Nå håer jeg at resten av det som skal skje, skjer slik det skal uten for mange forsinkelser og omveier!

Skrevet

Puuhhh... pust ut og vekk med hodepinen:=) Flott å høre at ting av og til går bedre enn fryktet!!!

Skrevet

De kan visst nok det! Jeg sjekket dette for få uker siden og hadde en lang samtale med dem. I utgangspunktet høres jo fritt sykehusvalg flott ut, men det er nok dessverre ikke så flott som det alltid høres ut.

Jeg fant jo ut at ventetiden som sto på nettet heller ikke alltid var reelt. I mitt tilfelle dreide det seg om 14 ukers forskjell fra det som sto på nettet og det som var faktisk ventetid......og damen på fritt sykehusvalg anbefalte meg å ringe direkte til sykehuset jeg ønsket nettopp for å få den virkelige ventetiden og i tillegg høre hvordan de stilte seg til dette med å bare ta over papirene fra andre leger ved et annet sykehus.

Og egentlig så er det kanskje ikke så rart at det er nettopp slik det fungerer i praksis, fordi det finnes ulike kvaliteter både på leger og sykehus i dette landet.....

Skrevet

Så flott!! Og så bra at han har gått opp i vekt!

Og vekk med hodepinen til mamma *krysser fingrene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...