<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg bruker vann kokeren og koker opp 1 liter av gangen. Når han skal ha mme varmer jeg bare opp vannet til passe temp og putter oppi pulveret. Kan jeg gjøre dette? Eller er det helt feil det også? Har aldri bare fylt fra springen,og tenkte en gang kokt så er det vel ok?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Hvorfor ikke lese oppskriften på pakken og gjøre sånn det står der. Skønner ikke at det kan være så vanskelig å koke opp vannet rett før man blander MME...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 det tenker jeg også! jeg koker vannet, når det er avkjølt heller jeg det i flasker, setter i kjøleskap og når det er tid for mat, varmer jeg opp og tilsetter pulver. ser ikke ut som mini lider noen nød av den grunn, så da kan jo andre mene akkurat hva de vil om den metoden! men lar det ikke stå for lenge da, koker vann to tre ganger for dagen, og heller ut det som til da ikke er brukt!
Tweak Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Det der høres helt flott ut spør du meg! Hell det kokende vannet rett over på flasker, slik at flaskene blir sterile også. Da kan du lagre vann i kjøleskap eller på benken om du ønsker det! Jeg er forsker, og jobber på laboratoriet. Vi steriliserer med varme og lar løsningene vi bruker stå i mange måneder og bare heller ut det vi trenger ved behov. Siden poenget er at vannet er sterilt, så ser jeg ikke at det skal være noe problem for babyer heller. Bare pass på å ikke bruke plast over lengre tid, siden plast kan avgi stoffer til vannet. (Der er bl.a. derfor olden og imsdal har datostempling selv om det har ligget i isbreen i hundredevis av år).
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Tror ikke du gjør noe feil! Det er en del trangsynte mennesker her inne som slettes ikke burde skrike så høyt! Det er IKKE farlig å gjøre det på den måten du gjør! Jeg har gjort det i snart 10 mnder! Eneste man ikke skal gjøre er å gi de resten av melken som er igjen til neste måltid!
Barbafin Skrevet 6. mars 2008 #6 Skrevet 6. mars 2008 Enig med deg. Det går da like fort å koke vannet rett før man skal bruke det, vel? Om du må bruke tiden på å varme vannet etterpå eller kjøle det ned er da det samme..
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2008 nei,gir aldri rester av melk:) Og jeg koker også alle flaskene før jeg tar de i bruk så jeg anser dette som en god og trygg måte å gjøre dette på Takk for svar folkens:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå