SOMMER :) Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jenta mi har hatt vannkopper ei uke. Masse prikker over hele kroppen. Har hatt feber, men vært feberfri i to dager nå. Etter hva jeg kan se har prikkene fått skorpe. Men er litt usikker på de i bleieområdet. De vesker ikke, men er ikke like tydelig skorpe på dem som på de andre. Hun begynner å bli skikkelig lei av å være hjemme og jeg må innrømme at jeg er litt lei av å ha henne hjemme. Har en liten syk baby også.. Men er det riktig å sende henne i bhg i dag? Eller vil jeg bare gjøre det fordi vi begge er lei??
SkravleFruen Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Ja, jeg tror kanskje jeg ville gjort det. Det sies at barna som oftest er friske, og uten smittefare etter ca en uke, samt når vannkoppene er tørket inn. Dersom de rundt bleien ikke væsker, så antar jeg det ike er kommet skorpe på pga mer fukt der enn ellers på kroppen. God bedring til lille bebisen da
solstråle69 Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Jeg hadde nok ventet de "normale" 10 dagene ved vannkopper.
SOMMER :) Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2008 Skal man vente 10 dager etter første utbrudd? Det visste jeg ikke. Kanskje jeg bør ha henne hjemme da. Hun er ganske snørrete også. Hmmm hadde vært deilig å ha tid alene med babyen, men vil jo ikke sende henne i vei for tidlig.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Jeg hadde gjort det. Vi fikk beskjed om ei uke hjemme ved vannkopper, og så lenge de har skorper og hun er feberfri og i god form, så kan hun vel være i barnehagen? Kanskje hun kan ha en kort dag i dag siden det er første dagen igjen etter sykdom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå