gep68 har fått jenta:-) Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Har ei lita tulle på 3 mnd og 5 dager. Det jeg lurer på er om noen har begynt med grøt så tidlig? Har så lyst å prøve litt:-)
Lykkelig g~g~j Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 dersom hun ikke "ber" om mer mat, dvs legger på seg som hun skal, sover om natten, virker fornøyd osv ser jeg ikke grunn for å starte så tidlig med grøt. Grunnen til at man skal vente er pga det umodne fordøyelsessystemet. Lillemann her er passert 5mnd nå og jeg avventer enda grøt. Han har fått smake litt de siste dagene fordi han er en stor gutt som "krever" mye pupp. Ville mye heller prøvd å gitt litt mme om du føler hun trenger mer mat.. nå var ikke dette d som var spørsmålet ditt da men d er spennende og kjekt å se hva de liker og hvordan babyen reagerer men om d ikke ernødvendig ville jeg smørt meg med tålmodighet og ventet godt og vel enda en mnd )) lykke til'!!!
gep68 har fått jenta:-) Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 Ho får bare mme og har fått det siden fødselen. Nå får ho ca 150ml til hvert måltid,og ho spiser ca 5 ganger fra morgen til kveld. Ho sover fra 11 om kvelden til 7 8 om morgen. Så ho er blid og fornøyd hele dagen som regel:-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Ville ikke begynt bare fordi du har så lyst til å prøve! La nå småen få tid til å kose seg med melken, det blir mye grøt i fremtiden! Du er jo faktisk tre måneder før anbefalt tidspunkt å begynne...
gep68 har fått jenta:-) Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 Hvis det ikke er bra å begynne med grøt før 6mnd hvorfor selger de da grøt og middag fra 4mnd?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Babyer som får mme kan begynne med grøt fra de er 4 mndr. Ikke tidligere, for tarmene er ikke godt nok utviklet enda. Det vil føre til store magesmerter hos babyen. Vent minst en måneds tid. Du skal tidsnok bli lei alt styret og griseriet med grøt ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå