Gjest Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Vi reiser til Florida neste uke, og det blir en lang flytur for minstemann på 5 mnd. Han får MME og grøt. Men jeg er usikker på hva jeg kan ha med meg på fly. Ferdig MME på kartonger, termos og pulver? Det blir jo litt mat på så lang tur. Vi skal bytte fly på Island og der er dem visst enda strengere. Jeg hørte om en som hadde blitt fratatt en tom termos fordi den ikke kunne gjennomlyses. Gode råd og erfaringer mottas med takk )
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Ta med grøt pulver porsjons poser du får kjøpt på butikken og ferdig blandet mme på de boksene. Disse er da forseilet og innholdet er jo skrevet på de. Hvis du blir fra tatt de er flyselkapet pliktig til å erstatte det med noe annet ditt barn kan spise/drikke. Dette ble vi lovet da vo reiste til syden, og vi ble ikke fratatt noe som helst som tilhørte de små. Men ring flyselskapet og hør med de ang dette for da er du på den sikre siden. God tur!!!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Ville bare si at du må være oppmerksom på at om det du har med er forseilet, så kan de godt ta det alikevel . Det er så strengt, jeg hadde med en uåpnet liten boks cola, mindre en den man kjøper på butikk altså (sånn som de har på enkelte fly) kjøpt på flyplassen. Den måtte vi kaste med engang... Den var da IKKE åpnet..
*MeA* Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Dette står i hvert fall på Gardermoens hjemmesider: Barnemat Fra november 2006 er det innført egne regler for å ta med væske i håndbagasje. Du kan ta med mat og drikke til barnet ditt for bruk på reisen. Barnematbeholdere kan inneholde mer enn 100 ml, og trenger ikke pakkes i den spesielle plastposen. Du må imidlertid være forberedt på å smake på innholdet i sikkerhetskontrollen. Vi anbefaler deg å ha barnemat lett tilgjengelig i håndbagasjen, og vise den uoppfordret når du går gjennom sikkerhetskontrollen. Mener også at det er lov til å ta med f eks drikke til barnet hvis det ikke er mulig å få tak i dette på innsiden.
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Vi har nylig kommet hjem fra Thailand med snuppa. Hadde med 1 flaske med 260 ml kokt vann og 2 bokser mme til henne. Jeg ammer, men syntes det var greit å ha i tilfelle. Ingen som helst problemer eller spørsmål rundt dette på Gardermoen. Heller ikke på hjemreisen var det noen problemer med at vi hadde både vann og mme til henne verken i Phuket eller da vi mellomlandet i De forente Arabiske Emirater. Vi fikk dessuten utdelt barnemat på flyet hjem, men tulla har ikke begynt med fast føde ennå. Barnematen var kjøpt i Thailand, av merket Heinz og besto av et glass med bananmos og et glass med mos av mais og kylling.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Tusen takk for gode tips. Så nå håper jeg alt ordner seg for oss i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå