Gå til innhold

Forslag til mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på å bestille koldtbord til dåpen. Syns det er praktisk når folk kan forsyne seg selv. Noen som har andre forslag til mat vi kan ha? Vi blir antagelig over 30 mennesker, så det blir ganske kostbart, men det er kanskje ikke billigere å velge annen mat...

Vil gjerne ha mange forslag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koldtbord er enklest og best mener nå jeg da, for som du sier så er det noe for en hver smak der. Vi skal ha koldtbord, lager det selv, det er enda billigere enn å bestille :-) Sparer masse på det!!!

Skrevet

Jeg skal fikse med tapas til dattra mi sin dåp. Men har ikke helt bestem om jeg skal lage selv eller bestille enda..

Skrevet

Koldtbord er det dyreste men beste du kan ha. Vil anbefale deg å tenke igjennom om dere kan lage det selv, med god hjelp fra familie. Å bestille koldtbord er svindyrt, spesielt med så mange gjester (vi skal selv ha 33 stk).

Men varm mat er billigere, dersom det går på økonomi. Uansett hva du velger (med unntak fra noen cateringfirmaer selvfølgelig) så vil du spare en del på å velge det istedenfor. Da snakker vi ikke om sodd, men indrefilet og diverse. Egentlig ganske sykt at koldtbord skal være så dyrt i forhold, men sånn er det bare.

Skrevet

Som andre her har skrevet, koldtbord og/eller tapas er dyrt både å lage og å kjøpe (og tar mye tid om dere skal lage selv). Det er rimeligere og vel så godt å lage en god fyldig suppe (fiskesuppe er nydelig, eller kyllingssuppe kokt på livechekyllinglår f.eks. - med koriander, kokosmelk og ingefær f.eks....) eller en gryte/ovnsform med noe dere liker. Da har dere en rett å tenke på , og kan lage denne så stor som det trengs for å mette alle gjestene. Kan enten ha bordsetting og dekke på og servere, eller den kan stå på kjøkkenet sammen med nybakt brød eller oppvarmede frosne rundstykker og godt smør, og folk kan forsyne seg selv og sitte dere det passer om dere liker det mer uformelt. Suppe varmer godt på en vinterformiddag, og siden det kanskje er kaffe og kaker ettepå er det ofte nok til lunsj.

Om dere ønsker koldtbord/småretter og ikke ønsker å bruke for mye penger er det en god ide å spørre noen av gjestene om de kan ta med en liten rett. En tante, eller venninne lager gjerne en liten pai, kanskje noen kan lage en boks med kjøttboller, eller en tomatsalat? de fleste synes det bare er kjekt å bidra - og alle skjønner at det er travelt nok å være småbarnsforeldre! baker dere selv noen brød eller rundstykker eller foccachia både drøyer det og lukter fantastisk i huset!

Kos dere!

Skrevet

Hvis du bestiller koldtbord må du huske på å ikkje bestille til det antall mennesker som skal komme....det er alltid alt for mye mat. skal det være 30 voksene mennesker ville jeg ha bestilt til toppen 25. er det mye barn ville jeg tatt enda mindre.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vi lurer på å lage en god suppe med masse godt brød til og godt smør eller en elggryte el. Blir en vinterdåp. Hadde koldtbord forrige gang og ønsker noe annet denne gangen.

Skrevet

Vi skal faktisk grille vi. Kjøpt kjøtt i Sverige og lager noen gode salater som tilbehør.Blir ikke så ille dyrt!

Skal ha dåpen på hytten med partytelt i hagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...