Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen,jeg er sikkert dum.men hva er festeblødning?og hvordan er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Akki! Det er mye å sette seg inn i, og vi vil nok alltid være uvitende om "noe". Da er det jo kjekt med et forum der en kan spørre andre :-)

Jeg har selv aldri hatt festeblødning, men det er visst en liten blødning i forbindelse med at egget fester seg i livmoren. Tror det skjer rundt dag 8-10 etter eggløsning. Det er visst en veldig liten lyserosa blødning. Ikke alle har det, og den varer kanskje bare noen timer. Altså veldig liten :-)

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei!

Hvis du er ute etter den medisinske forklaringen, håper jeg andre og mer kompenente enn meg svarer. Det er sikkert også lett å lete opp fakta på nettet.

Grunnen til at jeg våger meg inn på temaet, er at jeg hadde en liten/meget sparsom blødning som jeg trodde var menstruasjon, men som jeg har blitt fortalt var nettopp festeblødning. Var sikkert på at dette var et tegn på at jeg IKKE var gravid, men så viste det seg etter hvert at jeg har ei lita spire i magen :-)

Skrevet

Hei Akki,

Jeg har hørt det samme som de andre som har svart over: festeblødning er en liten blødning som kommer når egget fester seg. Det kommer gjerne litt før eller samme dag som IKM. Jeg har fått det hver gang (tre). Den første gangen kom det ganske mye blod (hvorpå jeg var sikker på at det var mensen, men den sluttet etter et par dager. Dessverre ble det en veldig-veldig tidlig SA en drøy uke etter det...) Den andre gangen kom det blod, helt "vanlig" TR farge og omtrent samme mengde som jeg pleier å ha første dagen TR er der. Men det sluttet etter en drøy dag og jeg fikk positiv test tre-fire dager etterpå. Resulterte i min nydelige 14mnd gamle sønn. Siste gangen var nå for snart to uker siden. Akkurat som sist: Blod med vanlig farge og vanlig mengde for første dagen, men det "tørket inn" i løpet av dagen etterpå og testen var positiv samme dag. Noen nettsider sier festeblødninger er sjelden. Noen sier at det er vanlig. For meg er det tydeligvis normalt, og jeg krysser fingrene og håper på termin i november. Heier på at du snart blir med over i "gravid i moden alder"! Klem

Skrevet

Hei

Dere er jammen gode å ha.tusen takk for gode svar.

så får jeg avvente å se:O))))hva dette egentlig er for noe:O)

Skrevet

Hva med å "google" ordet "festeblødning". Da får du opp masse informasjon. Bare et tips....

Skrevet

Få'kke så mange erfarings-eksempler når'n googler, da. Eller støttehilsner. Bare en kommentar...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hmm, håper det er en festeblødning jeg har hatt i dag. Litt friskt blod på dopapiret i morges (mens-smerter i går), og så har det ikke kommet mer blod. Det er en uke til jeg skal ha mensen, og 9 dager siden sex og eggløsning. Kryss fingrene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...