Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det? Er g-testen neg da? eller? hmmz..Må ein avbryte svangerskapet da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan hadde du tenkt og gjennomføre et svangerskap når fosteret ikke har noen livmor å leve i?

Skrevet

Testen vil være positiv, men en må avbryte svangerskapet ja. Fostereert kan ikke overleve utenfor livmoren, og om det skulle vokse, vil egglederen revne, og moren kan dø. Kjipt, men sånn er det..

Skrevet

Uff :( Hvordan oppdager de det? På en vanlig ultralyd?

Skrevet

Legen min trodde jeg var gravid utenfor livmoren for en stund tilbake. Dette fordi jeg fikk vondt på høyre siden nederst i magen når jeg satte meg ned e.l. Også når han tok gynekologisk undersøkelse av meg, sa han at det kjentes sånn ut. Heldigvis var jeg ikke gravid da i det hele tatt. Men tror de først merker det slik og sjekker vel det etterpå på UL. Men jeg ønsker ingen å være i samme situasjon som jeg var i de dagene jeg ikke visste. Og lykke til hvis noen skal være det. Det er en ordentlig kjip situasjon:-(

Skrevet

Du kan ta en blodprøve for å

sjekke hcg innholdet i blodet, og få fjernet embryoet før det blir så stort at egglederen sprekker(hvis det er sånn at det er tilfelle).

Skrevet

Jeg har hatt det. (xu på fagspråket) og det kan være vanskelig å sjekke det selv på UL. Hadde 3 stk i en to ukers periode men legen greide ikke finne ut om jeg var kort på vei og fosteret ikke begynt å synes enda eller om det var utenfor.. HCG fortsatte å stige i denne perioden.

Egglederen min sprakk dessverre, fikk akutte smerter og dro på legevakten. Der bar det rett i blålys til sykehus og operasjon. Hadde nesten 2 liter blod i buken da jeg ble operert. Fra jeg fikk akutte smerter hjemme til jeg var på operasjonsbordet tok det under to timer, så det er ganske alvorlig og , dessverre kan det ende med døden om man ikke kommer til lege/ sykehus raskt nok..

Sikkert ikke det du har, det er ikke så vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...