Gå til innhold

Sove på siden = vondt :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har problemer med å ligge på siden?

Snur meg en haug med ganger i løpet av natten fordi jeg får vondt i hofta. Vet ikke om det er fordi jeg dovner bort eller om det er bekkenet som er vondt. I natt snudde jeg med pga vondt i den siden jeg lå på. Snur meg til andre siden. Våkner etter en stund av at jeg også har vondt på den siden. Men har også fortsatt vondt på den første siden. Resulterer i at jeg ikke får sove. Klarer ikke ligge på ryggen, og skal jo helst ikke gjøre det heller fordi pulsåren kommer i klem. Ikke kan man ligge på magen :-( , siste alternativet da er å ligge på siden, men det begynner også å bli ett problem.

Noen som strever med det samme?

Eventuelle råd? Hadde det ikke sånn i de to forrige svangerskapene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sånn her også... Bruker en dyne eller en pute som jeg hviler litt under magen, slik at den ikke faller helt ned på siden, samt at jeg legger bena rundt når det trengs. Kan hjelpe litt, og man får endret litt på stillingene. Ellers kan du ligge på magen hvis du legger noe under brystet og under bekkenet slik at magen henger i løse lufta. Ganske befriende og avslappende hvis man får lagt til putene eller hva man nå bruker godt! Lykke til ;)

Skrevet

YES!

Vondt i bekkenet, og høyre siden på ryggen og korsryggen samt høyre skulder... Så ligger bare å vrir meg jeg å.. Og klør da.. Har svangerskaps kløe :(

Skrevet

Jeg synes også at det hjelper å ha en pute til å bygge opp med under beina. Når det gjelder det å ligge på ryggen, så er ikke det noe farlig dersom du ikke føler at det er ubehagelig selv.

Skrevet

Jeg har fremdeles litt innsving i livet..... har valgt å legge en rund pute akkuratt mellom hoftebeinet og ribb-beina. Ellers så er det det med puter mellom beina osv osv...

Det blir litt å bytte side i løpet av natta.....

Skrevet

Har akkurat det samme. Prøvd med puter mellom bena,men det hjelper ikke. Blir bare liggende å vri meg fra hver side til jeg tilslutt må opp å gå litt. Da roer det seg. Utrolig slitsomt. Nå er jeg heldigvis i permisjon så jeg kan ta igjen tapt søvn på dagen,men nettene blir lange. Jeg har fortsatt innsving over hoftene men vet ikke om det har noe med det å gjøre. Kanskje prøve en pute under hofta i natt.

Har gått til behandling men det hjalp ikke...

Skulle gjerne kommet med noe bedre råd.

Skrevet

Jeg opplever akkurat det samme, og det er ganske slitsomt til tider. Men blir jaget opp om morgenen grunnet smerter hehe. Brukeren ekstra pute mellom hendene/magen/føtter. Veksler litt på hvorrdan den ligger. Er så lei av å dra den med meg rundt når jeg snur meg hehe.

Jordmor ga meg et tips om å ha en ekstra dyne i senga som var rullet sammen. Da kan man lettere bruke mot alle kroppsdeler. Hørtes ganske godt ut egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...