♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 har du erfart dette?+ hva fikk du som valg? å snu babyen,ks, eller føde i sete??? hva er evt risikoen med å snu babyen?
Joikaboll@ Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Fikk ikke noe valg, alternativet var setefødsel, gikk greit det altså. Stort bekken og lite barn :-)
Maja☆ Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Fikk velge mellom føde i sete eller ks, fikk ikke spørsmål om snuing/vending.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Fikk ikke noe valg så lenge det var plass nok til setefødsel. Ikke snuing. Heldigvis snudde han seg selv. Tror praksis på dette varierer veldig fra sykehus til sykehus.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Jeg hadde en som snudde seg i magen 360 grader og la seg i sete og hode leie som han følte for så lenge som 1 uke over termin. Problemet var egentlig at han var godt over 4,5 kg rundt termin og hadde aldri fått ham ut via vaginal fødsel. Så fikk jo self ikke velge om jeg ville føde i seteleie, men fikk velge om jeg ville prøve å snu eller om jeg ville ha ks viss han lå i sete når fødselen var i gang. Jeg nektet å få den sprøyta som en skal få når en snur pga den kunne sette i gang fødsel sa de til meg. Så snudde uten den og det var jævlig. Da sa jeg at jeg ikke ville mer og at avgjørelsen ble tatt fortløpende når fødsel var i gang. Ellers tror jeg ikke det er noen risikoer. Han lå i hodeleie og kom ut på normal måte da.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Om du får tilbud om setevending, hadde jeg takket nei hadde jeg vært deg... Jeg har vært igjenom det, og det er VONDT!!! Mye værre enn selve fødselen. Jeg fikk også velge mellom vaginal fødsel eller keisersnitt, valgte vaginal fødsel, og det gikk kjempe greit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå