mamma til s@lma Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Vi fikk lov til det på SAS rutene Bergen- Oslo og Bergen- Købenvahn.Både termos med varm vann, ferdiglaget nan og flasker med kaldt vann. Ingen problemer, men det kommer kanskje an på hvor og med hvem du flyr.
Sota Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 Men hva med en tom drikkeflaske? F.eks en sportsflaske? Er det greit så lenge den er tom?
rødhette* Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Mat og drikke til de små under 2 år er lov å ha med. Men ikke til deg selv. Selv ikke tomme flasker. Så den får du nok ikke lov å ha med, nei.
mamma til s@lma Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Hvis den er tom, så er det vel ingen problem.. det er innholdet de er ute etter vel..kan ikke kreve at man skal kaste ut sportflaske når den er tom, tenker jeg.
rødhette* Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Det er ikke innholdet reglene går på, dessverre. Det er størrelsen på ting, hvor mye du potensielt kunne hatt på. F.eks. kan man ikke ha med en halvlitersflaske med brus, selv om det bare er 50 cl igjen på flaska.
Gjest ->>- Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Reglene ved OSL sier bare at man ikke kan ta med væske i beholdere større enn 1 dl - så helt tom beholder skal i prinsippet gå greit. Men jeg har sett folk få beslaglagt tomflasker både der og ved andre flyplasser internasjonalt.
solstråle69 Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Burde gå greit, men vær obs på at det kan hende du må gi den fra deg. Kommer også an på hvem du treffer i sikkerhetskontrollen - min erfaring er at Gardermoen er supersløve på sikkerhet! :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå