Gå til innhold

Dere som venter nr 3 eller mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan startet fødsel en iforhold til fødsel 2??? Bare lurte for vatnet mitt gikk sist og da skjønte jeg at ting var på gang.. denne gangen har jeg plutselig fått regelmessige kynnere for så å stoppe opp.. blir jo lurt hele tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første fødsel startet med rier. Vannet ble tatt under fødselen.

Andre fødsel startet det med vannavgang.

Skrevet

hehe ja dette lurer jeg oså på. men de sier at numer 3 er noe luringer så de kan holde på en stund son før de vil ut. jeg har termin i morgen og hun har holdt på son med meg i hvertfall 4 uker nå. men jeg sitter nå her og venter jeg da.

så det blir spenden og se hvordan det begyner dennen gangen.sist gang så begynte jeg å blø.

Skrevet

Ja, mange sa til meg at den tredje er en luring. Jeg venter også nr tre og min egen termin er egentlig i morgen. Men siden UL-termin var allerede 28.02 da blr jeg sprø av alle som er utrolig utålmodige rundt meg, fordi de hadde ikke forventet at jeg går over, fordi jeg har ikke gjort det med de to første og denne gangen har agen blitt mye større, svangerskapet har vært tøffere, så "alle" tenkte at jeg vi heller føde noe før. Er helt rolig selv, men meldingene fra spesielt svigermor har påvirket meg på en negativ måte, føler meg ikke så rolig lenger:(

Den første fødselen startet med vannavgang, da var det jo klart at det blir fødsel. Den andre startet md blødning og rier kom mange timer etterpå. Har ikke sett slimproppen med de to første, men nå tror jeg at i dag har slimproppen begynt å gå...men det er jo ikke noe sikker tegn, leser at noen mister det flere uker før fødsel. Så jeg venter spent hvordan selve fødselen begynner denne gangen. Og når det begynner. Første gangen er jeg helt ferdig og faktisk venter på fødsel, til og med bagen er pakket. (med de to første pakket jeg den mellom riene:) Og må innrømme at det er noe ubehagelig å være helt ferdig og bare vente...og ta i mot alle utålmodige smser...

Skrevet

Jeg fødte akkurat nr 3. Med nr 2 gikk vannet hjemme og riene kom ca 5 timer senere. Ikke noe fart i riene, så jeg ble satt på drypp etterhvert.Husker faktisk ikke når slimproppen gikk. Med nr 3 gikk slimproppen 14 dager før fødsel. Hadde masse "tulle"rier siste 14 dagene og masse kynnere. 1 dag over termin fikk jeg kraftige tak under magen. Blødde litt hele dagen. Regelmessige rier kom brått på og 4 timer etter ankomst sykehus var barnet ute. Vannet gikk på sykehuset i en kraftig rie. Forskjellen fra nr 2 til nr 3 var en kjapperer fødsel, men mer intense smerter. (Samt mye mer etterrier). Lykke til videre:-)

Skrevet

dytter denne jeg. Venter også nr. 3 og er interessert i å høre om hvordan og når den 3. var iforhold til de to andre............

Skrevet

dytter litt eg også.. venter også nr tre..:-)

Skrevet

Venter nr 3 her også, og jordmora sa på første time: Ja, nr 3 er en liten luring! Har også hatt masse murringer og jevne tak, gjerne etterfulgt av helt stille dager. Hadde menstermin den 2 og ul den 12, så har selfølgelig ventet alt for lenge allerede.Alt til babyen er klart. Bare småpjusk igjen, som å re babysenga og vaske litt, men tenkte samboer kunne gjøre det mens jeg lå på sykehuset.

De sier jo at fødsel nr 3 er mer lik fødsel nr 1, men vet ikke om det stemmer. (I så tilfelle har jeg ikke så lyst til å føde likevel:P)

Skrevet

min 3 var ikke verre enn de 2 förste. fikk lette kynnere ca kl 2 på dagen men ikke så jeg trodde noe var på gang. drev på som vanlig, vasket hus og skiftet på senger, var på stranda med ungene og hilste på folk. pappa og dama kom på kvelden og bortimot 23 tiden begynte det å bli vondere, reiste 23.15, har 14 mil.. i bilen kom riene med 2 min mellom og etter 4 mil så ringte sambo 112!! mötte ambulanse etter 2 mil til. kom inn på sykehuset 00.45 og 00.58 var hun ute... hadde altså rier med 2 min mellom hele veien inn og måtte bare presse så fort jeg kom inn,,, venter nå 4 mann og pga at det går så fort håper jeg på igangsetting 17 mars... vil absolutt ikke föde i ambulanse midt på vinteren, livredd for å sitte på bil på vinterföre er jeg og:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...