vipsen*en av hver* Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 og hjelper dette..?? skal til jordmor i morgen og har termin på mandag.. ser noen blir strippet og lurer på hva det er...???
Leirha Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Du kan bli strippet hvis du har litt åpning og er moden. Det de gjør er å ta fingrene inn i åpningen av livmoren og utvider denne for hånd. Dette får livmoren til å arbeide og kan sette igang rier, ihvertfall kan det få fortgang på modningsprosessen. Det er ikke behagelig hvis det blir gjort skikkelig og du kan komme til å blø.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Om en har åpning så blir det røsket litt i denne åpningen, eller tøyet litt om du vil. Slik at det blir litt reaksjon der inne.
vipsen*en av hver* Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2008 ok.. takk for svar.. høres ikke noe godt ut, men hjelper det????
Gemini77 Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 hadde det ikke hjulpet så hadde vel ike jordmødrene gjort dette... hehe :-) Det sies å være veldig effektivt. De fleste har en god effekt av dette, men det kommer selvfølgelig også an på om du er moden fra før slik at de får skikkelig tak.
Leirha Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Det er ikke alle JM som er for dette da, men har en oppfatning av at dette er blitt ganske vanlig i det siste. Da jeg fødte for 10 år siden så hadde jeg aldri hørt om fenomenet. Jeg er blitt strippet tre ganger iløpet av de to siste ukene. Først hos legen min (det skal sies at han er vanlig almenlege og har ikke så god peiling på disse tingene) Da hadde jeg rundt en to cm åpning, gjerne litt mindre. Ubehagelig var det og jeg blødde og blødde, men jeg kjente det hadde en viss effekt, begynte å få menssmerter og maserier. Uka etter kom jeg tilbake og han gjorde det samme igjen, men denne gang merka jeg ingenting for han var veldig forsiktig... dagen etter(igår) jeg var hos han så var jeg hos ei JM på sykehuset, og HUN gjorde det skikkleig!! AU! Jeg kjenner den satt, livmoren jobber på spreng, har smårier, men de kommer liksom ikke helt ogang enda, men slimproppen gikk imårres og jeg håper ting endelig skjer nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå