Gjest Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Har hentet pakka med klærne jeg har bestilt fra www.nostebarn.no i dag. Var så spent og klærne var kjempefiiiiine, ..........helt til jeg vasket de. Etter vask er alle klærne helt skeive jo. Glidelåsene på ulljakkene går på skrå nedover, sømmene på buksebeina går jo rundt en hel omgang. Det ser jo særlig smart ut! NOOT. Blir en reklamasjon ut av dette. Noen som har liknende erfaringer med ullklærne fra Nøstebarn? Noen som vet hvor jeg får kjøpt ulljakker/bukser til barn som ikke blir skeive. Skikkelig skuffa asså, særlig når jeg tenker på hvor dyre klær dette er, så burde det være bedre kvalitet.
Gulosten™ Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 http://nostebarn.no/sites/webbutikk/enterprise%20portal/wool3.aspx
Frøkapselen :-)19/12-05! Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Kvaliteten er super den! Men hvordan vasket du dem? Og hvorfor? De skal jo omtrent ikke vaskes, med mindre de blir veldig møkkete. De anbefaler at man prøver å ev bare ta bort flekkene.. Og skal de vaskes anbefales det håndvask med lanolinsåpe, ikke milo.. Og klærne skal krystes forsiktig for å få ut vannet.. Jeg legger dem i et håndkle som jeg så vrir opp.. Ellers skal ulltøy bare henges opp for å lufte seg mellom bruk. Jeg er veldig fornøyd med klærne, men du må gidde å håndvaske..! Har hørt at noen vasker på 30 grader/ull med riktig såpe, har ikke gjort det selv, men skal teste det ut.. Så spørs det om du får reklamert hvis du ikke fulgte deres råd..
Den lille prinsesse Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Du får nok ikke reklamert på de klærne. Du er selv ansvarlig for å sette deg inn i vaskeanvisningen. Klærne fra nøstebarn skal vaskes så lite som mulig, holder med lufting. De skal ikke vaskes i maskin, men for hånd med lanolinsåpe (spesialsåpe for ubehandlet ull) som du kjøper hos nøstebarn eller andre ullforhandlere.
Den lille prinsesse Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Glemte å skrive at vi er superfornøyd med ullklærne fra nøstebarn. Man må bare behandle dem riktig!
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er enig med HI her! Nøstebarn-klær kjøpte vi en gang og aldri mer. Oppskrytt og overpriset, synes jeg. Her i huset kjøpte vi bl.a. en ullpysj. Den krympet noe aldeles forferdelig og ble vanvittig nuppete og stygg etter kort tid. Uformelig var den også. Men - de andre her har nok rett, det er tvilsomt om du har noen særlig sjanse med reklamasjon hvis du har vasket klærne i maskin... :-(
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har vasket mine i maskin på 30 grader, ull. FÅ klær om gangen og med Nøstebarn sitt spesialvaskemiddel. Da holder de. Har kun en ullfleece-lue jeg har ødelagt (den har blitt uformelig). Fornøyd ut i fra forutsetningene. Supert til baby! Deilig mot huden og utrolig varmeevne. Men til røff barnehagebruk med masse søl sverger jeg til Janus innerst, som holder formen i vask etter vask.
LegallyBlond Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Hvis du har vaska i maskin med milo så spørs det om det vits i å reklamere, står jo på lappen med tøyet at det gjøres på eget ansvar. Har gjort det selv jeg, har fått ødelagt to plagg også, men tok jo en sjanse da jeg gjorde det. Dessuten så ser klærne litt uformelige ut når de er våte, de må strekkes i rett form og tørkes så ser de mye bedre ut igjen =) Håper det stemmer med ditt tøy også!
Amabolla Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Bruker å bestille fra englebarn jeg- har vært fornøyd med nesten alt- likte ikke bodyene. Har vasket ullklærne fra englebarn i maskin på ullvask og med Milo-vises ikke at de er brukt nesten. Vesla skiter seg ofte ut så her nytter det ikke å bare tørke av flekker... Har aldri best. fra nøstebarn.
du og jeg og vi to Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er superfornøyd med klærne derfra, men vasker de for hånd når jeg først vasker dem. Nå vet jeg jo ikke hvordan du har vasket dem - men dersom du har fulgt vaskeanvisningen og de ble sånn så bør du absolutt reklamere. Jeg synes kvaliteten er super, og synes nuppete ullstrømpis er litt koselig jeg da....
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 Har de ikke mange av de samme produktene på Nøstebarn og Englebarn? Det tyske merket.. Engel eller noe sånt.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Det hadde nok vært lurt å følge vaskeanvisningene Jeg er supefornøyd med klærne til nøstebarn!
*Molly mus* Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Uffda, du skulle nok ha vasket klærne for hånd.. Du får nok ikke reklamert på de ettersom det står på hjemmesiden at de klærne bør vaskes for hånd...
To tette og en badehette Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Er kjempefornøyd og har kjøpt mye derfra. Både til meg selv og gutten min. Flere av klærne har han nesten brukt daglig over en lang periode og ser nesten ut som nytt og skal gå i arv. Vasker klærne sjeldent og alltid håndvask.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 Helt enig med deg! Veldig små i størrelsene er de, dyre, og mister fasongen! Syns hele "sjappa" er humbug, måå ha "spesialvaskemiddel"... "baaare håndvask.." usj, nei der har jeg handlet en gang og aldri mer! Dyrt og smått... Klær skal tåle å bli vasket mer enn to ganger i året, alvorlig talt!! =)
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #17 Skrevet 5. mars 2008 Det finnes masse andre gode ullklær som er både billigere og lettere å vedlikeholde enn nøstebarn sitt! Janus f.eks har klær i 100% merino-ull, kan vaskes på 40 med vanlig vaskemiddel og tromles. De er knallgode og varer lenge (de føyer seg lett etter kroppen og har god passform gjennom hele "størrelsen". Kjøpes på bl.a. Obs, Barnas Hus og flere andre steder, er ikke dyrt (ca 120 for en body) og ikke minst, holder ungen god og varm! Joha (tror jeg det heter, husker ikke helt) har også gode plagg. Ellers har jeg hørt mye pent om prinseull/prinsesseull, men det har jeg ikke prøvd selv.
du og jeg og vi to Skrevet 5. mars 2008 #18 Skrevet 5. mars 2008 De er små i størrelsene, men det sier de i fra om i butikken når du kjøper, og det står opplyst om det på nettsidene deres. Når jeg kjøper klær der så er det nesten så de prøver å få meg til å velge en størrelse større så det skal passe en stund;) Det med spesialvaskemiddel og håndvask er fordi det er lanolin i ullen som ikke skal vaskes vekk, i tillegg er det ikke nødvendig å vaske plaggene så ofte - svette og urin danner f.eks. bakteriehemmende såpe i plaggene. Men - vi er jo forskjellige da. Jeg bare elsker Nøstebarn.
LegallyBlond Skrevet 5. mars 2008 #20 Skrevet 5. mars 2008 Nå står det jo på en del av klærne de selger at de er små i str. da, og de anbefaler å kjøpe en del større. Står en oversikt der over alder på barnet og anbefalt str. Følger man den er str. som vanlig
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #21 Skrevet 5. mars 2008 Jeg vasket klærne for hånd med spsialvaskemiddel (ikke Milo). Det står jo håndvask på merkelappen i tøyet og da må det jo kunne vaskes! At ullklær ikke skal trenge å vaskes synes jeg høres drøyt ut.- Det er unger som skal gå med det. Rekk opp hånda alle som har barn som har klær som er "rene" og som bare trenger å luftes etter en dag i barnehagen? Jo, dette går jeg videre med. Jeg er alltid så forsiktig når jeg vasker tøy og tar godt vare på det. Jeg har jo ikke gjort noe feil i håndteringen av dette tøyet. Takk for alle innspill.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #22 Skrevet 5. mars 2008 der ser du ... har ikke klart å få med meg alt ;-) Regner da med at de holder mye av den samme kvaliteten som resten av Janus-klærne.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #23 Skrevet 5. mars 2008 Synes de er helt like, bare sukkersøte pga fargen. Hehe, vi har masse Janus-klær.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #24 Skrevet 5. mars 2008 Syns de er så søte de jenteklærne deres, med blonder og søte små ullkjoler! "Kjiper´n" at jeg har gutt :-)
du og jeg og vi to Skrevet 5. mars 2008 #25 Skrevet 5. mars 2008 Tror mange trodde de var vasket i maskin. Det var rart. Håper du får tilbake pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå