Gå til innhold

For liten?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste gangen jeg har vært hos jordmor fikk jeg beskjed om at nurket mitt ikke var så stort som hun skulle ha vært.... i følge skalaen. Magen har vokst en del siden det, kjenner også sparkene lengre oppe.

Jeg er nå 26+2.

Jordmoren sa eg trengte ikke å tenke så mye på det ennå.... men lettere sagt enn gjordt.

Har noen av dere erfaring fra lignende????

Håper på mangen svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei har motsatt problem . her er baby mye større enn forventet men har vært på ultralyd i dag og de sa så tidlig så var det ennå ikke så farlig men de skulle følge med på veksten .

Er uke 25 + 1 men tilsvarte uke 27+ 5 altså 2 uker og 4 dager i vekt og lengde .. Mens termin er sikker så vet att jeg ikke er lengre på vei heller.

Du skal nok bare ta det med ro så lenge jordmor sier det er greit

lykke til

Skrevet

Jeg fikk tilsvarende beskjed på UL for 3 uker siden. Men det forklarte jm med at ungen antakelig var yngre enn antatt, så vi skal tilbake i morgen. Dette er kanskje ikke tilfelle for deg, siden du har fått beskjed om dette først senere. Jeg har lest et sted at fostre utvikler seg ganske likt fram til ca 20.uke, og at etter det blir det mer individuelt. Det kan jo være at barnet ditt bare er litt lite, sånn helt uten at det er noe galt? Jeg tror jeg ville stolt på at jm hadde sendt meg videre på kontroll om hun mente det var grunn til det, og så lenge hun sier at du kan ta det med ro, så prøv på det, selv om det ikke er så lett. Og om du blir veldig engstelig kan du vel be jm eller lege om en ny time, bare sånn at de kan følge dere opp litt?

Skrevet

Jeg var på ul i uke 18 og fikk da beskjed fra legen min at babyen var mindre enn gjennomnsnittet, og ville mest sannsynelig ikke bli 50 cm ved fødsel. Men han endret ikke termindato. En uke etter var jeg på privat ul og fikk da vite fra to JM at min lege hadde ingen forutsettniger til å si slik. når de målte nå (de hadde et helt nytt apparat) viste det seg at babyen var 5 dager lenger (hun endret ikke ultermin da legen min hadde satt en) Babyen var ikke under gjennomsnittet i det hele tatt..Nå vet jeg ikke ut i fra hvilke mål din JM har sagt at det er under gennomsnittet, men kanskje du kan gå til privat og få sjekket det slik at du ikke trenger å være urolig? Det hjalp iallefall for meg:D

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...