cowboylaila Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg kunne absolutt vært flinkere... Spiste laks til middag idag da med masse grønnsaker til.. Og spiser 4-5 posjoner med frukt og grønt hver dag. Tar tran og av og til vit.tabl. Har hørt at gravide burde spise 7 posjoner med frukt og grønt hver dag! Synes det er så og si umulig å gjennomføre. Har ikke så fryktelig lyst på grønnsaker..Og det er så tidkrevende å lage supersunne middager hver dag! Noen ganger vil jeg bare slenge inn en pizza og sove på sofaen mens den lager seg selv... Men 4 posjoner frukt/grønt er vel ganske bra? Hva synes dere? Hvordan spiser dere?
Lova Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Så langt har jeg vært veldig flink.Trener hver dag og spiser lite karbohydrater.Har allerede blitt ganske treg/hard i magen, og har måttet legge opp kosten litt i forhold til det.Blir MYE frukt og grønt, knekkebrød, Aktivia youghurt/Biola sviskeyoughurt m malte linfrø.Biola drikkeyoughurt med muesli, mandler, fet fisk og kyllingfilet.Prøver også å droppe å spise så sent.Og jeg bøtter nedpå noen liter vann i løpet av dagen også. Tenker med skrekk og gru på min forige graviditet da jeg var ganske sløv med maten og ikke så mye i aktivitet, og la på meg deretter....grøss:(.
villemo* Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Hei. Syns dere er flinke jeg. Men ikke stress dere ihjel med maten da. Det er lov til å kose seg:) Jeg tror at så lenge man tenker fornuftig, så er det bra. Jeg har spist som vanlig i begge mine tidligere sv.skap, og har fått friske og fine barn så. Jeg syns det er blitt veldig hysteri over hva gravide skal/skal ikke spise nå. Det eneste jeg holder meg unna er myke oster, og rått kjøtt. Ellers tar fosteret til seg det det trenger. Det er oss det går ut over om vi spiser feil har jeg bestandig hørt. Og det undrer meg hvordan kvinner i gamle dager klarte å få frem friske barn. De som ikke visste noe om røyk, bakterier i maten og andre ting som vi "forbys"... Ikke ta dette feil opp, Det er absolutt ikke kritikk av dere, men dette er nå min mening da:)
bomsa Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Hvis man prøver så godt man kan så må det være bra nok... Dessuten er det sikkert værre om man går rundt å stresser med mat og sånt..kjøp en pk knaskerøtter med jevne mellomrom og slapp av på sofan med pizza når du vil.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er ikke så flink. Har skjerpet meg mtp frokost, men middager blir det jeg har lyst på. Passer imidlertid på å spise en del frukt og grønt, tar omega-3 og Sanasol (namnam) Blir nok ikke 7 porsjoner frukt om dagen nei... Vil kose meg litt og. Dropper heller snop og chips, unner meg gode middager.
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Jeg skulle ønske jeg var MYE flinkere!! Da jeg ble gravid hadde jeg store planer om å være flink og sunn. Men jeg har vært veldig kvalm lenge, og den eneste maten som funker mot kvalmen er søt mat med mye karbohydrater. Da kvalmen var på det verste sleit jeg med å få i meg mat. Jeg prøvde å lage wok med ris og grønnsaker, fikk i meg 1 bit... Jeg prøvde å spise knekkebrød og sunt pålegg... URK! Og i tillegg til å streve med å få i meg den sunne maten, kasta jeg gjerne opp igjen etterpå. Men da jeg begynte å spise coco pops, loff, dundersalt, kanelboller og tilslørte bondepiker ble jeg så mye bedre. Fortsatt er jeg sånn at jeg ikke klarer å spise kjøtt, kjøttretter eller sunn varm middag... Er det skikkelig dårlig av meg?
Caroline13 Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Jeg prøver å tenke på at maten skal gi meg plenty med energi og er opptatt av å spise mindre og ofte. Fungerer godt, for meg (o:
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Stresser ikke med kostholdet, spiser omtrent som før! Mitt mål er minst to frukter om dagen, tror ikke det er no vits i å overdrive heller.. Tar folat og tranpiller, spiser litt godteri / kaker hvis jeg får lyst på det i helgen, og koooser meg med å være gravid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå