mamsen labamsen Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Når er det mest sannsynlig at befruktningen har funnet sted da? har 28 dagers syklus.
Krusemynthe Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Det samme skjedde med meg, og jeg skjønner det ikke. Men så leste jeg (her inne riktignok, så jeg vet ikke HVOR sant det er) at UL terminen ikke skal brukes til å regne seg tilbake til befruktning, men til å estimere hvor lenge det er igjen av svangerskapet... Det er lite å diskutere for sykehusene forholder seg kun til UL datoen, åkke som.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 På UL har dem vell sånne standard mål som dem går etter, at i uke 18 feks så skal babyen være ca så og så stor og at de regner ut termin derifra.. Er jo de som VEIT med 100% sikkerhet når dem ble gravide men som alikevell er blitt satt tilbake på UL.. Men som hun over her sier, er nok lite og gjøre med det for sykehuset forholder seg kun til UL datoen..
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg vet med 100% sikkerhet når jeg ble gravid. Har egen termin 12 mai, legetermin 5 mai og ULtermin 30(!!!) mai... Grunnen til det er som med forrige barn, at jeg rett og slett hr litt lengre svangerskap enn de ordinære 40 ukene og 2 dagene som det vel er de regner.
Sikkertforgammel Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Ville bare føye til at i dag da jeg var hos jm fortalte jeg hele historien min til henne. Jeg har og 28 dagers syklus, nesten rett på timen, hehe. Jeg sa at jeg hadde (antatt) eggløsning den 18 sept. Vi hadde ubesk. sex 13 sept (trodde det var i sikker periode, at jeg ikke kunne bli gravid så lenge før eggløsning, siden det ALDRI har skjedd før at jeg har blitt gravid såpass lenge før...) Så hadde vi "et uhell" den 16 sept. men tok da en angrepille dagen etter, den 17 sept (antatt eggl. dagen etter det igjen) Jeg sa til henne at jeg MÅTTE hatt eggløsning FØR jeg trodde jeg hadde det, og at jeg mest sannsynlig allerede var gravid da jeg tok angrepillen. Hun var helt enig i at jeg mest sannsynlig hadde hatt eggløsning før jeg trodde, og var blitt gravid ved det første samleiet, for ellers hadde pillen stoppa eggløsninga mi!! Gubben var dessuten bortreist de to ukene etter vi hadde det "uhellet", og jm var enig med meg at det var usannsynlig at noe hadde skjedd i den perioden uansett. Jm mente at mine jente-babyer bare var litt mindre enn gjennomsnittet ved rutine-ul, og at det derfor kunne gi noen dagers forskjell. Så hun sa jeg skulle slippe å gå mer enn 14 dager over MIN menstermin!! Den er 9 dager før ul.termin. Så det er ikke alle som er like bastante på det med ul.terminen!! =) Er sååå glad i mi jordmor nå =) =)
Dramatica Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Med sønnen in hadde jeg menstermin 24 November, og ul 7 desember... Han kom til verden 25, de på sykehuset sa han kom på termin, han var akkurat på gjennomsnittet med lengde og vekt, så jeg vet faktisk ikke hva som var rett! Hadde en egen termin den 26 da, hehe så jeg hadde rett Så ikke fortvil, hør på deg selv heller, hva du tror!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå