Gå til innhold

Stakkars ,stakkars barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste jente fikk ei ny jente i klassen etter høstferien i fjor.

Det var tydligvis masse trøbbel med denne jenta, og datteren min klagde på oppførselen hennes rett som det var.

Vi pratet med datteren vår om hvor ekkelt det kan være å komme ny inn i en klasse, og ble enige om at ihvertfall dattern vår kunne gjøre hva hun kunne for å bedre dagene til den nye jenta.

Vår datter innviterte med seg X hjem flere ganger.

Igjennom disse besøkene kom de undligste historier fra X.

Hun bodde sammen med faren sin, fordi mammaen var for syk til å ta vare på henne.

Faren jobbet ofte sent, så jeg skjønnte at hun var mye alene hjemme.(de er 10 år)

De kom bla. for sent til et teaterstykke som barna hadde på skolen, slik at X ikke fikk vært med å spille stykket!

Det var hele veien småting som jeg reagerte på.

Hun hadde skiftet skole 5 ganger i løpet av disse årene.

Da jeg var på foreldresamtale i går fortalte læreren at X hadde sluttet i klassen og flyttet tilbake til mammaen sin.

Huff, jo mere jeg tenker på dette jo verre blir det.

Syntes så synd på denne jenta, som aldri får ro til å slå seg ned et sted og få venner...

Tenker også på at jeg kanskje burde gjort noe mer for denne jenta, tilbudt henne å komme hjem til oss oftere osv.

Har helt vondt i magen jeg nå:((((

Måtte bare få ut litt her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes du gjorde noe kjempefint med å snakke med dattera di og at hun ble med dere hjem. Enig i at det høres ille ut med så mye flytting og ustabile familieforhold. Men dere gjorde nå hvertfall noe fint for henne, det må du ikke glemme.. Ikke like greit i alle hjem, nei.. Det er helt sikkert:-(

Skrevet

Jeg håper at hun kan huske oss med glede.

Men jeg blir så trist av å tenke på dette stakkars barne som enda en gang må flytte.

Skrevet

kan høres ut som noe jeg innimellom hører om i jobben min, som vi kaller for barnevernsflyktninger..folk som flytter med ungene sine fra kommune til kommune fordi barnevernet sjelden samarbeider over kommunegrenser. Får håpe det ikke er tilfellet her!

Skrevet

Huff av meg, får ikke håpe det.

Men det er merklig at foreldre kan ha lov til å la barna sine skifte skole 6 ganger på 5 skoleår!!

Håper noen tar et grep,og hjelper denne familien.

Skrevet

Det er jo foreldrene som bestemmer over barna sine. Myndighetene kan jo ikke nekte folk å flytte, selv om det kanskje ikke hadde vært så dumt noen ganger. Hvis du er veldig bekymret går det jo an å sende en bekymringsmelding til banevernet.

Skrevet

Ja jeg har faktisk vurdert det.

Men samtidig er det vannsklig da jeg egentlig ikke hadde noe helt konkret å sette fingeren på.

Har bare en vond magefølese utifra hvordan jeg opplevde denne jenta.

Jeg har aldri sendt en bekymringsmelding før, vet ikke helt hva som skal til før en kan kontakte barnevernet.

Skrevet

At du er bekymret er vel egentlig grunn nok..Barnevernet avgjør jo om de vil gå videre med saken. Håper du finner ut av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...