Meg og mini med ny spire :) Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 kan jeg bruke andre programm, feks finvaskprogrammet som jeg pleier, bare jeg bruker milo liksom? eller er det dumt?
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg hadde nok holdt meg til ullprogrammet:-) Da er du i allefall sikker på at klærne ikke blir ødelagte.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 ja, fordi ullkær skal ikke ligge i ro i bløt, og andre program lar ofte klærene ligge litt før det går videre på skylling osv.. Ullprogram har ofte en vuggefunksjon e.l. som gjør at fibrene i ullen ikke blir ødelagt.
MamiMaribel Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg ville nok brukt ullprogrammet - hvis ikke det er den type ull som kan vaskes på 60 grader. Ullprogrammet vugger klærne frem og tilbake mer enn å snurre dem (hmm...elendig forklart!!), dessuten er ikke sentrifugeringen så kraftig som på vanlige programmer. Jeg har vasket Janus ull på 60 grader et par ganger ved uhell, og det gikk bra - men ville ikke gjort det hver gang:-)
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2008 huffda, jeg har nesten alltid brukt finvask programmet jeg.. fordi da blir ikke klærne så våte.. på ullprogrammet tar dte jo maange dager før klærne er tørre.. hehe.. er kanksje en grunn.. tror dere ullen er ødelagt? ser fin ut men..
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Vasker på vanlig 40 graders vask for å få det mest mulig reint, har gått bra til no:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå