*ale* Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Å ha en finn av hver fjerding...? Mormor brukte å si det, men veeeeldig få som har hørt det (nordnorge).. Noen her??
Reflexia Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 og det betyr? åssen sammenheng kan det brukes i?
*ale* Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2008 Hehe.. Feks i mitt skap.. det er det ikke ett servise, men kopper og fat i alskens farger og fasonger.. Ergo serviset mitt er en finn av hver fjerding... Skjønner?
Reflexia Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 jepp...hehe...høres jp faktisk litt kult ut.....det får jeg lære meg...
*ale* Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2008 Må stamme fra Lofoten mormor var derfra... Må slenge på ett till.. Når min gamle ( og noget sjåvinistiske) farfar fikk sitt 6. jentebarnebarn skal han etter sigende ha sagt: Ska det berre føes gorrhyse inn i slekta??? hehehe.. Moro nå men neppe for de som fikk høre det da:P
Mø schæl! Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Vi bruker uttrykket "en fant av hver bygd" om samme situasjon! Altså litt av ditt, og litt av datt... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå