Gå til innhold

grøt og melk om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere gir grøt som kvelds til de minste, og de fremdeles får mm/mme, får de grøt eller melk først?

Og hvor lang tid går det mellom, og legger dere barna rett etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du fremdeles ammer, bør du amme først og så gi grøt. Det er for å opprettholde melkeproduksjonen.

Viss du gir MME, så ville jeg kanskje gitt det etterpå. Men dette har jeg ikke erfaring med...

Vi bader etterpå og så er det til sengs.

Skrevet

Når vi begynte med grøt ga vi det på formiddagen og da ammet jeg litt først og så mye han ønsket etter.

Begynte med grøt på kvelden først når vi var oppe i ca full posjon og da begynte vi med (og gjør fortsatt) å gi grøten ca 1time før leggetid og så får han pupp etter kveldsstellet rett før vi legger han i senga.

Mulig det er helt feil, men jeg mener man ikke har behov for å opprettholde melkeproduksjonen på samme nivået når man begynner å gi mat hvis man begynner først når babyen er 6mnd, for da skal jo mat overta for melka etterhvert. Derfor har jeg ikke ammet samtidig som jeg har gitt grøt/middag etter vi har kommet opp i fulle posjoner.

Skrevet

Jeg kan ikke amme først pga da er han ikke interresert i grøt etterpå. Han er 7 mnd og spiser kun 1 måltid + introduserer nå middag (som han forøvrig ikke vil ha)

Men kanskje lurt å gi ham grøt litt tidligere på kvelden. Jeg har gitt han grøt, gått på badet også ammet og så lagt ham.

Skrevet

Tips jeg fikk på helsestasjonen og som jeg bruker nå og gjorde til min eldste, er mat først og så drikke. Dette også når du etterhvert begynner med middag.

Skrevet

mi er 4,5 mnd, beg med grøt først men hun var så sulten at jeg måtte beg med mme først.

altså. bading kl.18. mme kl.18.30 (drikker 120 da) får grøt laget av 100ml mme rett etter melken så rett i køys.

gir også middag til henne, kun om morgenen og lunsj hun får melk.

Skrevet

ble litt feil kanskje får melk til alle måltider, men kun de 2 første hun BARE får melk;) nå ble det rett;)

Skrevet

Sønnen min får grøt rett før vi tar på nattdrakten å mm rett før han legges i sengen:) blir ikke så mye melke drikking men natte søvnen er ett must og jeg tømmer meg alltid før jeg legger meg:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...