Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg lurer på hvor mye det er normalt å legge på seg helt nå på slutten... Nettopp hatt et ublidt møte med vekta!!!
Dehymuls Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Det er så forskjellig og individuelt. Forrige svangerskap la jeg på meg 22 kg totalt. Denne gangen har jeg bare lagt på meg 11 kg. Jeg er nå 38+5. Har ikke vann i kroppen denne gangen slik jeg hadde forrige gang. Selv om jeg la på meg 22 kg forrige gang så var jeg bare 5 kg i pluss etter fødselen, så skal ikke klage på det! På slutten legger jo ungen på seg 200-250 gram i uken + at du som oftest får vann i kroppen også på slutten. Hvis du har spist som ellers, men gått opp mye på slutten, så skjønner du jo at det ikke er fett
Voyeur Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Uke 40 og har ikke gått opp noe den siste mnd, men har lagt på meg 15 kilo totalt i svangerskapet.
nathali2008 Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 det er veldig forskjeld fra svangerskap til svangerskap. mitt først la jeg på meg 20 kg og var helt frisk ,hadde ingen plager eller noe ting. men med nummer to var jeg kvalm hele tiden og la ikke på meg mer en 7 kg. nå er den mitt 3 og jeg har vært en del dårlig og har lagt på meg 10 kg. har termin i morgen. så det er ikke lett å si hva som er normalt å legge på seg.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 For å si det slik... Jeg har ikke veid meg hele svangerskapet, fordi jordmoren min sa at hun ikke la noe vekt på det med vekta. Jeg hadde termin i går og jeg sjekket vekta i dag bare på morro skyld for å se hvor mye som forsvinner etter fødsel. Jeg har ikke svangerskapsdiabetes, jeg har spist normalt, jeg var midt på 60 tallet på vekta da jeg startet og ca170 høy.... Nå er vekta mi gått opp med 29 kilo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men jeg ser jo ikke feit ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??? Vi skifta nettopp i dag batteri på vekta,digital vekt, kan det være vekta som har klikket??? Eller kan jeg seriøst ha gått opp 29 kilo uten å ha blitt feit??? Har vann i kroppen men det går da ikke ann å ha så mye????????????? Nå blir jeg deprimert til baby kommer det er helt sikkert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NinaCath Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er 37 + 2 og har lagt på meg 7 kg til nå. Veldig fornøyd med det :-) I tidligere svangerskap har jeg lagt på meg dobbelt så mye. Synes ikke man skal tenke så mye på vekta, jeg. Heller tenke på hva en putter i seg og hvor mye mosjon en får.
Leirha Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er i uke 41 og det er de to siste ukene jeg har lagt på meg kan en trygt si. Har lagt på meg 15 kg, og da 5 av de på disse 2 ukene men jeg klager IKKE, jeg syns det er akkurat passe jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 hadde lagt på meg totalt ca 8kg frem til uke 36, men på kontroll i uke 38 var vekta oppe i 13+, så blir spennende å se hva totalen blir =0)
Skrekkblandetfryd75 Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 stod på stedet hvil på 12,5 kg fra jeg var ca 6 mnd til jeg var 8 måneder. Da gikk jeg plutselig opp 4 kg på to uker. Nå er jeg 38 uker og har gått ned igjen to kg og ligger på ca 15 kg totalt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 har ikke gått opp noe siste mnd... forrige svskap la jeg på meg 18 kg totalt... dette svskap 3 kg totalt... men hadde litt masse masse igjen fra sist;) er nå 39+5
Mamman til 2 Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Er i uke 39 og har gått opp 7 kilo. Ikke gått opp noe den siste måneden, det skal sies at jeg hadde noen kilo for mye da jeg ble gravid så jeg "trenger" ikke så mye ekstra
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #16 Skrevet 6. mars 2008 9 kilo i uke 40. Men jeg er endel kvalm desverre!
theafranord Skrevet 6. mars 2008 #17 Skrevet 6. mars 2008 9 kg... har bare 7 dager igjen......men har plutselig fått en matlyst som en diger elefant:-(((
~Mita~ Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 lagt på meg 10,5 kg De siste 4 kilo har kommet iløpet av de siste 4 ukene, mest vann..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #19 Skrevet 6. mars 2008 Er i uke 37, og har lagt på meg 18kg....... La på meg 22kg i forrige svangerskap, men gikk ned alt igjen. Har prøvd å ikke tenke for mye på det, for jeg har spist normalt, men det blir jo mindre aktivitet nå på slutten (har vært det en stund nå, pga en del vondt). Skal heller sette inn for fullt med trilleturer når den lille kommer, og heller tenke på det da!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #20 Skrevet 6. mars 2008 38 uker på vei og opp 11,5 kg. har gått ned en kg siste mnd, men nå sniker det seg oppover igjen. kunne nok ikke gått opp mindre for er ganske så slank ellers bør ha litt å gå på når en skal amme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå