Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Spiste nettopp dette på en pizza! og så kom jeg over en tråd her at det står at dette er FYYY!! er det skadenes på fosteret?? er 23 uker på vei!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Ja, parmaskinka legger seg på hoftene på fosteret, også får du store problemer med å føde den ut! hehe... Ikke bekymre deg! Ingen skade skjedd, skinka i seg selv er ikke farlig, men den kan inneholde bakterier/parasiter. Nå har jo du spist dette på en pizza, og da har den blitt oppvarmet og disse er drept! Ergo, ingen grunn til bekymring!
2 fine små Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er saa lei av alle disse skremmekampanjene naa at jeg sier: Nei, du har mest sannsynlig ikke noe aa bekymre deg for, men dersom du vil laere mer om hva som er anbefalt og ikke anbefalt i svangerskapet - i forhold til kosthold (spesielt oster, skinker osv), saa sjekk de anbefalte nettsteder og snakk med legen din om dette. Vaer forsiktig her inne (dessverre) for det er noen hauker her som har et maal - kan det virke som; aa gi de som har spist eller drukket noe "litt utenfor allfarvei" verdens daarligste samvittighet. Lykke til og fortsatt godt svangerskap. Sjekk kvalifiserte kilder naar du vil oppdatere deg, jeg faar inntrykk av at de fleste sverger til matportalen.no.
junijente fikk julijente Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Jeg spiser parmesanost på kjøttdeig og spaghetti med god samvittighet i alle fall :-) Synes det er nok av andre ting man skal holde seg unna, og det lille "ostedrysset" det er snakk om i mitt tilfelle skjønner jeg ikke at skal gjøre noen skade, ikke spiser vi det ofte heller. Parmaskinke kan jeg ikke uttale meg om, fordi jeg ikke spiser kjøtt, og slipper dermed denne problemstillinga. Men så lenge det er oppvarma er det vel liten fare uansett?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #8 Skrevet 6. mars 2008 Parmaskinke er spekemat, men siden det er stekt går det bra å spise det. Angående hysteri her inne: De fleste babyer overlever uansett hva mora spiser/ drikker/ får i seg... Hvis det er et argument for å ikke følge mattilsynets råd så vær så god.
junijente fikk julijente Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Oi, skjønner at den trenger en forklaring :-) Jeg spiser fugl og fisk, men ikke pattedyr (altså "tradisjonelt" kjøtt). Så for meg er kjøttdeig laget av kylling og kalkun, det samme med pølser, pålegg osv. Hehe, ikke meningen å forvirre dere ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå