Gå til innhold

Skremmende nyheter i dag....


Anbefalte innlegg

Skrevet

... om jenta som døde etter hun ble sent hjem fra legevakten.

Jeg blir kvalm og matt og tenker på Trollmoren sin opplevelse med Trollungen...og syke toåringer og alt.

 

Legene har et stort ansvar her og det samme personale i barnehagen.

Huff - jeg er glad for at jeg ikke har et yrke, hvor jeg kan stå i fare for å bomme slikt.

Jeg har jo reagert før, når slikt skjer, men etter jeg fikk lille krokodille går sånne ting ganske nært inn på meg....

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ja. Og en ekkel tanke vokste frem i meg da jeg så det på nyhetene... Hva er det som gjør at Trollmor får hylende sirener og full screening, mens andre blir sendt hjem med unger de ikke greier å få kontakt med...? Opplevde noen skremmende sykeopplevelser når eldstejenta var baby og syntes jeg fikk kjempeservice både på legevakten og Ullevål hver eneste gang. Håper jeg tar inderlig feil her, men får en ekkel følelse av at sosiale roller har noe å si her!

Skrevet

jeg tenkte mitt da jeg fikk høre dette i dag jeg også i tillegg til å bli enda mer redd for ungene mine....

Skrevet

Ja det er grusomt..........og Gummelillan, jeg er stygt redd for at du har så altfor redd med den følelsen din......

Skrevet

Ble også redd da jeg hørte de nyhetene. Når man selv har fått barn blir man jo ekstra påpasselig. Må være helt forferdelig for foreldrene som prøver å gjøre alt for barna sine, og så blir de avfeid når de kommer til legevakten, hvor man egentlig skal få hjelp.

 

Ikke for å sammenligne, men selv gikk jeg til lege 2 ganger og 2 ganger til legevakt før jeg ble henvist til spesialist på sykehus. Var jo "bare" en halsinfeksjon, men jeg ble nå innlagt med en gang og ble liggende 1 uke (i julen), så var jo ganske alvorlig. Følte meg litt hypokonder når jeg gikk tilbake så mange ganger, så veldig ok å føle at jeg til slutt ble tatt på alvor da jeg kom til sykehuset. Så, tror at det er viktig å ikke gi seg, dersom man føler at noe er galt, og man må være sterk og stå på sine rettigheter. Samtidig som man jo håper at man skal kunne stole på helsepersonalet som tar en imot.

Skrevet

Uff ja. Jeg ble helt dårlig da jeg hørte det på nyhetene tidligere i dag.

Og ganske skremmende. Den første tanken som slo meg var at her måtte det nok være noe diskriminering med i bildet. Og jammen tror jeg at jeg har rett her gitt. Håper noen virkelig må ta et oppgjør med seg selv her og får en stygg ripe i lakken.

Føler virkelig med den familien som har mistet gullungen sin. Sånt er fælt!

Skrevet

Jeg er jo enig med dere-dette er jo en klassisk Ali-historie, som vi hadde i fjor, men det var nå uansett bare det faktum.

Problemet er jo at store kan snakke (som Coscos), mens de små ikke kan.

Lille krokodille har aldri hatt så høy feber som forrige uke. Jeg ringte legen og sa at jeg skulle komme, når han blir verre. - Han var jo matt og rolig hele tiden og ville ikke drikke. Flaske var det eneste han tok til seg. Men så begynte han å hylskrike...

Da tok jeg drosje til lege. (Er så fornøyd med fastlegen at jeg ikke byttet etter jeg flyttet.)

Når han så meg kom han jo umiddelbart og sjekket om kroko har hjernehinnebetennelse-det hadde ikke jeg tenkt på. Men det er altså kun det viruset med omgangssyken.

Og etter det jeg forsto var det det samme den jenta hadde - huff og gruff, jeg får sammentrekninger i magen. Det er jo helt grusomt at dette skal skje i Norge, en av verdens rikeste land...

Skrevet

Ja, man kan virkelig lure om det er hudfargen som betyr noe. At det har vært språkproblemer er jeg ikke i tvil om når det gjelder denne stakkars familien.

Det er en ting jeg har lært på førstehjelpskurs opp igjennom(årlig) og det er å ringe 113 så fort jeg selv tror at barna har behov for hjelp. Ett par instruktører (fra Luftambulansen) har sagt det så sterkt at hvis man får en følelse med at operatøren ikke helt tror på deg, så er det bare å legge på og ringe på nytt.

Jeg vil dessuten anbefale dere alle til å ta det 1.hjelpskurset som Norsk Luftambulanse arrangerer som er spesifikt for foreldre eller omsorgspersoner. Det var mye nyttig å hente der, selv om jeg får kurs på jobben og har opplæring på hjertestarter.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...