Gå til innhold

Kan dere som har peiling på dren i øra se hit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi akkurat vært på legevakta med Marcus og, drenet i høyre øra hans sitter skjeivt og har tetta seg og han har antagelig en ørebetennelse bak drenet for han var så rød...

Fikk bare beskjed om og gi smertestillende til han...

Men han har jo så vondt jo, han står her og skriker som bare det :(

Noen her som har peiling på dren? Burde det bli tatt ut?

Får så vondt av gutten min nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sånn kjempe peiling, men jeg vi t ro at drenet ikke funker slik det skal siden det er skeivt og han har fått betennelse. Og da bør det vel blitt erstattet med et nytt et.

Gi ham smertestillende du og se om det går over, og kontakt fastlegen i morgen. Dersom det ikke hjelper må du bare ringe legevakten igjen.

God bedring!

Skrevet

Min datter fikk betennelse bak drenet, og slet med det i 2 mnd. Måtte inn på sykehuset flere ganger for å suge ut verk.

Vi fikk i første omgang øredråper, men betennelsen ville ikke gi seg. Til slutt fikk hun antibiotika,og da ble hun bra.

Renner det verk fra øret?

Hvis det gjør det hadde jeg ringt sykehuset der han fikk satt det inn i morgen.

God bedring:))

Skrevet

Skjedde samme med sønnen min her for et par uker siden, men med ørebetennelse skal han da på pencillin? er jo sikkert det som gjør vondt? at drenet er skjevt og tett gjør jo da at ikke vesken i øret får rent ut.. hm, rar legevaktbeskjed, ring øre-nese-hals avdelingen på sykehuset i morgen, når vi var på legevakta tok han legen direkte kontakt opp til dem, kjempeflink lege vi kom til!!

Skrevet

Det væsker ikke fra øret og legen ville ikke behandle det med antibiotika, siden crp prøva var fin...

Ho ringte vakthavende på ØNH på sykehuset og ho sa at vi skulle vente og se og gi han smertestillende..

Men gutten min har jo vondt, og snart kommer helga og da gjør de ikke noe på ØNH avdelinga...

Skrevet

Kan du ikke ringe ønh i morgen, kanskje du får komme på kontroll der.

Jeg henvendte meg direkte dit, hver gang det var noe med årene til eldstejenta mi.

Det kan da ikke være riktig at drenet skal sitte skjevt??

Skrevet

ville henvendt meg direkte til ØNH å sagt situasjonen jeg.. ingenting er værre enn å se ungen sin ha det vondt :s

Skrevet

Nei det var det jeg og trudde..

Ho sa jo ikke at det var helt sikkert at det var betennelse..

Jeg lurte på om at det drenet irriterer og at det er derfor han er rød...

Skrevet

om crp er normal er det ikke betennelse, da ville jeg gitt han smertestillende og sett om jeg fikk han til å sove.. om han fortsatt har vondt i morga, så ring ønh igjen og fortelle at han fortsatt gråter og har vondt hele tiden..Kan jo være drenet ligger sånn til at det gnager et eller anna sted inni øret hans.. Godt det ikke var betennelse da iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...