duogjeg og vitre Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har hatt jevnt og bra blodtrykk, men sliter nå oftere og oftere med blodtrykksfall. Er blek og svimmel/kvalm flere ganger om dagen, og dette er verst når jeg sitter da det presser mot hovedpulsåren(tror jeg). Merker også ubehaget ved aktivitet fra fosteret og avføring. Er i ok form når jeg får beveget meg litt, og ligger på siden/evt sitter på siden. Har ingen problemer med å reise meg fort. Har ikke besvimt, men kan svartne for øynene, merker godt svimmelhet ved trykking mot magen- Fikk blodtrykksfall hos jordmor da jeg lå på benken, og hun målte blodtrykket til 95/54, så det var tydelig blodtrykksfall. Hadde 130/75 til å begynne med- Er det flere som har det slik???? Er litt spent på hvordan ting utvikler seg, da jeg ennå har 2 mnd igjen. kan bli slitsomt i lengden. Er aktiv sykmeldt, også grunnet tungt fysisk arbeid.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Har vært masse plaget med blodtrykksfall i mine to første svangerskap jeg, sånn ca andre halvdel av begge.. Denne gangen har jeg ikke fått det (enda). Unngå det som du vet gir deg disse. Hos meg var det fysisk aktivitet som sykling el.l. (kunne gå tur altså, men ikke jogge liksom), å ligge lenge på ryggen, å stå lenge og sikkert masse annet jeg ikke husker.. Jeg hadde alltid med meg en flaske med vann hvor enn jeg var, det var godt med kaldt vann når dette slo inn. Besvimte heller aldri, men ble fryktelig redd mange ganger.. Det er ubehagelig men ikke farlig (så lenge en ikke besvimer og faller av sykkelen eller noe da). Lykke til videre! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå