asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har frem til og med lørdag kjent tydelige spark i et par ukes tid, siste uke gangske kraftig. Fra søndag av har jeg knapt kjent henne, og siste døgnet ingenting. Det skal nevnes at jeg også de siste dagene har hatt intense magesmerter. Hvordan er "sparkesituajonen" hos dere andre med foranliggende morkake? Har hun bare flyttet seg litt eller er det grunn til bekymring? Jeg er andregangsfødende og akkurat 20 uker i dag.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er nå i min 25. uke, og kjenner tydelige spark hver dag. I uke 20 tror jeg ikke det var så regelmessig.. I uke 20 er det ikke slik at man skal kjenne det hver dag, og for oss med foranliggende morkake kan sparkene være sjeldnere og mindre tydelige. Sannsynligheten er størst for at alt er bra med lillebabyen din Om noen uker kjenner du nok mere til den, og når vi er på 3. trimester kjenner vi kanskje mer enn vi vil
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er i uke 21, og jeg har også foranliggende placenta. Har kjent ham siden uke 18, men ikke hver dag. Leste et sted, men husker ikke hvor akkurat nå, at man ikke skulle forvente å kjenne liv hver dag før uke 24-25. Kan ikke si jeg kjenner så mange kraftige spark akkurat, men jeg kjenner at han "er der." Om han turner eller hva vet jeg ikke, men jeg merker at det er ham og ikke luft som "flytter seg." Så jeg har slått meg til ro med at alt sikkert er som det skal.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har også foranliggende morkake. Var på UL i går og alt var bra og som det skulle med lille gutten min, men jeg kjenner fortsatt ikke klare spark. Bare noe som flyter i rundt inni der. gleder meg til å kjenne spark daglig og er kjempenervøs for at det ikke skal skje snart, Er i uke 19...
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er halvveis, og har fortsatt ikke kjent noe jeg med sikkerhet kan kalle spark/bevegelser. Morkaken min ligger oppå, foran og til høyre, hvis dere skjønner. Jordmora sier at det fungerer som en demper for sparkene, så jeg antar at det er normalt at jeg ikke har kjent noe ennå. Men begynner å bli veldig utålmodig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå