AO3 Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Joda, nå har jeg funnet en ny ting å bekymre meg over! Vi har jo diskutert toxoplasmose bl.a. på en annen tråd her inne. Da jeg ble gravid fikk hastetime på dagen og greier for å få tatt toxoplasmoseblodprøve fordi jeg har kattungekull hjemme etc etc. Enden på visa var at helsesekretæren klarte å ta blodprøvene i feil glass, slik at jeg måtte ta ny blodprøve to uker senere. Det er her paranoiaen kommer inn... Er toxoplamose-screening en del av standard-blodprøven gravide tar? Hvis ikke har de ikke tatt det denne gangen heller...! Yeye, det er mye man skal bekymre seg for!
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Hei! jeg tror det er bare noe man tar hvis man er i risikogruppen. Men er ikke sikker
helhalhalo Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Det tar det kun når man ber om det. Ikke bli paranoid da Husk at om du har katter fra før så kan du være smittet fra før og det er jo det tryggeste. Fikk beskjed at man skulle ta testen 3 uker etter at man ble disponert for noe som kunne overføre smitte
We Hope Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Hei Legen min sa at toxoplasmoseprøve er standard ved blodprøvene ved første svangerskapskontroll. Lykke til!
AO3 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2008 Takk for svar, selv om de sprikte litt i alle retninger! hehe Får vel ta meg en telefon til legekontoret. Jeg vet at jeg ikke har hatt toxoplasmose før, jeg ble testet i sommer. Det er derfor jeg er litt stressa.
AO3 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2008 De på legesenteret sa at testing av toxoplasmose var en del av en "standard" graviditetsblodprøve. *lettet* Dessverre tar det laaaang tid å få svar på den... Typisk at de klarte å rote til den første blodprøven, ellers hadde sikkert resultatene vært her nå! *argh*
AO3 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2008 Jeg var tydeligvis ikke paranoid uten grunn *grrrrr* fordi kontrabeskjeden nå er at toxoplasmosescreening IKKE er en del av en "standard" graviditetsblodprøve. Jeg fikk blodprøvesvarene i posten, og der sto det ikke et kvekk om toxo. Grunnen fikk jeg vite da jeg ringte legen min og snakket med ham... De på labben har klart å rote det til IGJEN. Dermed må jeg tilbake i morgen for å ta blodprøve nummer TRE for akkurat det samme!!! Det har gått en måned siden jeg var der første gang - da fikk jeg til og med hastetime! Det må vel være tidenes mest bortkastede hastetime. Kjenner jeg er dritt lei rotet nå - det er ikke legen sin feil, men de på laben som tok blodprøvene. Det blir seriøst bråk hvis jeg plutselig tester positivt på toxo nå. *grrrrr*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå