Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg og minn mann har et sterkt ønske om å bli fosterforeldre i fremtiden, men tenkte å begynne med å ha et barn på avlastning en helg og 2 i mnd. 2 søsken av mamma har tilsammen tatt til seg 3 barn som har bodd hos dem til de var 18, og de titter fremdeles innom fordi om det er en stund siden de flyttet ut. Mine foreldre har også nettopp blitt fosterforeldre for 2 gutter. Det har vært tøft for dem, men allikevel har det gitt både barna og dem så mye glede. Men spørsmålet mitt er: Hvor gammel må en være for å være avlaster? Er det noen alder eller er det erfaring som teller? Jeg er 23 år, gift og har ett barn. Jeg er også utdannet førskolelærer. Eier stor leilighet og bil. Min mann er økonom og jobber frivillig i et idrettslag. Syns dere vi skal søke? Eller bør vi vente?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Så flott!!! Blir så glad at det finnes slike mennesker... Alderen din er helt fin, så det er bare å søke. Vi skal treffe ei jente om to uker som er like gammel som deg da vi søker helgeavlastning til barnet vårt. Hvor bor du hen forresten? Det som de ser etter er mennesker som er glad i barn og som har overskudd og energi! Og føler du at du har det så kjør på! Lykke til
Gjest ->>- Skrevet 6. mars 2008 #3 Skrevet 6. mars 2008 Det er nesten ingen formelle krav for å bli besøkshjem. Dere må være myndige, "personlig egnet" og ha "egnet soveplass" til ungen (behøver ikke være eget rom). Som du beskriver dere er det høyst usannsynlig at dere ikke skulle bli godkjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå