Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 ang bleier og nan for eksempel ? pappan har ikke sett barna på 7uker (ho minste er 8 uker) ,men han har endelig tatt seg sammen og skal ha barna neste helg. skal jeg sende med nan og bleier som holder til hele halga-eller må han kjøpe det ? fikk beskjed om at siden jeg ikke har mulighet til å hverken hente eller levere,så skulle jeg betale 1 av veiene-hvordan gjør jeg det? det lureste er vell å sette det inn på kontoen hans-da det kan sës at jeg har betalt... eller?? hvordan gjør dere det da? vet så lite om sånne ting iom at jeg har hatt barna alene 100%
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Skal han ha babyn på 8 uker en hel helg når han ikke har sett ho siden ho var 1 uke? Jeg hadde nok betalt inn på kontoen hans med tekst om hva pengene er for slik at du kan bevise senere at du har betalt (om det skulle bli behov.) Om han skal kjøpe bleier/nan7flasker selv eller om du skal sende med vet jeg desverre ikke.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Hadde satt pengene inn på konto, etter at barna var hentet. El. hadde eg ikkje sendt med bleier og nan, hadde ikkje hatt behov for det heller, da det aldri har vert eit spørsmål her i gården.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 ja,han skal ha henne på 8uker.. hun blir 10uker den helga der,og jeg syns han har gått av å kjenne på kroppen hvordan det er med 2 ;p ikke minst så jeg jeg litt gått av å være alene for en gang skyld..er lenge siden nå
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Skal du sende ei på 10 uker bort en helg til en hun ikke kjenner for at faren skal kjenne hvordan det er med to???
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 herregud da.. det er tross alt faren til barna hennes da ! ungen har ikke vondt av det
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 neida tar nok ikke skade av det....det er bare å kaste rett i søpla alle anbefalingene osv. Men det er nå foreldrene som vet beste hva som er beste for ungene deres...jada
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Selv om han er far er han jo ukjent!!!! Er jo det som teller og ikke det biologiske. Da hadde jo ingen barn trengt opptrapping!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Er vel ingen som leverer bort en 8 eller 10 uker gammel baby!! Stakkars stakkars barn. Du ødelegger nervetrådene til den stakkars babyen. Og senvansker er ikke noe som synes når babyen er 2 år... Uff. Dette er omsorgsvikt .
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 jeg kvir meg jo til å sende datteren min på 10 mnd til pappan sin en hel helg.. blir 2 gangen no.. og sist helg når hun var der hele helgen, så var hun så mammadalt når hun kom hjem.. gråt hele tia for hun ville bare vere i armene mine hele tia! samma det om mor trenger fri..er jo ikke bra for en liten en å vere vekke fra mamman sin i 2 døgn fordet! Min datter kjenner pappan sin utrolig godt, men er lenge å vere vekke fra meg fordet.. er jo meg hun har vert med hele tiden når pappan har vert på jobb å sånn.. nei fysj.. åsså 10 uker da!! hallo??
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 til HI: Helt alvorlig; du KAN ikke med din beste vilje mene at du MÅ ha fri!! barnet er bare 10 uker? Hallo!!! Når barnet er 1 år kan du kanskje ønske deg litt fri...*rister på hodet*... Og barnet må KJENNE den personen som skal ha omsorgen for det. Det har ingenting å si hvilket slektskap de har. Nei, noen skulle bare aldri fått barn. Det er synd på ungen, og ikke mor "som må ha fri". Tragisk. Forstår du hvorfor ungen ble mammadalt? Det er faktisk den eneste måten barnet kan forklare mor at det å være borte var fælt! Ærlig talt: dette må være et tulleinnlegg, fra en som vil provosere....
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 hmm.. meg du lurte på om visste hvorfor hun ble mammadalt? jeg som skrev rett over deg! Jeg forstår det godt... og jeg vil jo ikke at pappan skal ha henne i 2 døgn.. for meg holder det me 1 døgn.. men han klikker jo.. vet ikke hva jeg skal gjøre.. for han truer me rettsak å alt mulig når det gjelder samværsretten... vet han ikke kommer langt..har ringt rudnt å forhørt meg.. men jeg vet hun har det godt hos han.. men allikavel synes jeg at 2 døgn er mye for henne selvom hun er 10mnd.. vet og de ikke annbefaler at unger under 1 år skal vere borte i mer enn 1 døgn.. huff...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Det er faktisk barnet, og IKKE barnefar en skal ta hensyn til. der kan faktisk komme mange senskader! La han krangle med seg selv! han kommer nemlig ikke langt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 Er det mulig? Du trenger tid for deg selv? Jeg er sjokkert over at det går ann og håper virkelig det er et tulleinnlegg. Da minsta var 4 mnd her, og ikke kjente faren sin, slo han seg vrang å skulle ha henne på overnatting. På FVK fikk jeg beskjed om at det var et overgrep å sende henne til en ukjent far. Hun er 8 (!!!!) uker nå så faren har da virkelig tid til å bli kjent med henne. Skjønner virkelig ikke hva som haster så... Som mor skjønner jeg heller ikke at du klarer sende fra deg en så liten baby. Godt vi er forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Enig her. La han styre på; han kommer ingen vei. D må snakke barnets sak. 2 døgn er for lenge for ei på 10 mnd, og ihvertfall når du ser reaskjonen hennes. Han får jo tidsnok hatt henne. Hva med 1 natt hver helg i en periode? Det vil jo bli hyppigere og kortere; antagelig myyye bedre for henne.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 ja vet det er for mye for en på 10 mnd.. å prøvde jo dette som sagt sist helg.. jeg nevnte en natt hver helg til han..men han KLIKKA!! slo handa i bordet å sa han ble steik forbanna for at jeg skulle bestemme over hannes barn... helldigvis har jeg foreldreansvaret alene.. han har bodd litt hos meg uten at vi har vert registrert da.. (vet det var dumt, men hadde mine tvil om forholdet...) MEN jeg har en datter til på 5 år, som tar dette bruddet veeeldig tunggt...og vet ikke hvordan det blir for henne å se han hente minstejenta, uten at eldstejenta ska bli henta av sin pappa.. vet ikke hvordan jeg skal klare å gjøre dette sånn at begge jentene mine har det ba... er helt frustrert... har snakka masse me pappan til eldstejenta, og han skal hjelpe til så mye han kan, men han jobber på sånne teite tider at han ikke alltid kan ha henne i ukedagene,, nei.. tror nok pappan til lillejenta nesten bare må ha henne èn dag denne helgen.. han kan heller hente henne tidlig på lørdagen.. uff... helt forferdelig å ha unge me 2 stk.. sånn er det når man virklig hadde tro på forholdet FØR man ble gravid...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #17 Skrevet 5. mars 2008 Ikke la deg bli skremt av han. Det han ønsker. Bestill deg time hos FVK alene og snakk med de. Jeg kan love deg det hjelper;) Han oppfører seg som en dust som kun tenker på seg selv. Fortsetter han sånn så bare gi bekskjed om at du ikke vil snakke med han, og at han får innkalle til mekling. Han kommer overkjøre deg i all tid om du lar han styre på!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #18 Skrevet 5. mars 2008 ja det er sant det... han har faktisk allerede bestillt time hos fvk.. og vil ha meg til å skrive under på samværsavtale.. men jeg har sagt at jeg KUN skriver under på annenhver helg.. herlighet..ungen er 10 mnd.. jeg vet jo ikke hvordan hun reagerer på ting enda.. så noe mer utdypende avtale får han ikke av meg i hvertfall! og i ukedagene skal han og få ha henne, men som sagt, jeg må og ta hensyn til hvordan min datter på 5 år har det... hun var mer knyttet til han enn faren sin.. og hun har jo ikke truffet x`en siden det ble slutt..så for henne så bare forsvandt han uten ett ord... *sukker* Forstår ikke hvordan mannfolk kan forandre seg sånn.. fra å vere snill å god i 3 år..til å plutslig bli en drittsekk!! nei..jeg skal høre på deg no. skal ringe han imorgen og si han kan kun ha henne èn natt... jeg vet jo selv at det er best for henne...så kan han få ha henne mer når hun er vandt med dette her...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #19 Skrevet 5. mars 2008 Blir oppgitt over alle svar du har fått,,, Snakk om hysteriske overbeskyttende mødre, som tror de selv er de eneste som kan ta seg et barn,, Herregud!!! Vil heller si stakkar dem barna deres som skal ha sånne hønemødre som dere hengende over seg.... Du oppe her som har en på 10 mnd, så med nød å neppe klarer å levere barnet ditt til faren sin... Jeg syns det er en skam å tilhøre alenemødre, når jeg hører hvordan dere tenker.... Gi nå fedrene en sjanse!!!! Å skaff dere et liv også,,,, Fordi om man har fått barn er det lov å leve, å LOV å ønske å ha fri, selv om det er en liten baby... Er så lei av å høre om dere som nesten ikke kan levere ungene deres fra seg til noen, ikke rart de reagerer når de først er vekke fra dere, når dere aldri har gitt slipp på dem før!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #20 Skrevet 5. mars 2008 Ja du må gjøre det som er best for henne. Tilby han å ha henne ellers også men ikke overnatting. Så lenge du tilbyr han samvær saboterer du ikke:) Tror han kommer til å få seg en overaskelse på FVK:) Om han snakker like mye om sine rettigheter som det virker som stiller han seg selv i et dårlig lys. Han skal vel snakke først så la han styre på og vær rolig og saklig. Ikke si noe dritt om han; fokuser kun på barnets beste. Du har vist deg svært samarbeidsvillig så du har ingenting å frykte. På FVK her sa de at når overnatting skulle begynnes med begynte en med 1 natt i en periode. Opptrapper hele tiden med f.eks å hente tidl, for så levere senere osv slik at ikke overgangen blir brå. Lag f.eks en plan som DU syns høres grei ut, hvor det opplyses om eksakte tidspunkt og perioder med opptrapping. Ha med også at den følges såfremt ikke barnet viser tegn til ikke å trives med det. Smell den i bordet som en overaskelse til faren og jeg tror det skal mye til før han ikke blir anbefalt å følge den;) Ang den andre datteren din; du kan jo prøve spille på samvittigheten hans, men tror neppe du kommer så langt med det. Desverre:(
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #21 Skrevet 5. mars 2008 Hva med at faren gir barnet en sjanse til å bli kjent med seg? Han har sett barnet 1 gang og skal ha det på overnatting. Er det faren en skal tilfredstille eller barnet? Skammer du deg over å tilhøre alenemødre pga dette har du virkelig problemer. Og det går utmerket ha et liv selv om en stiller krav og ikke vil sende barnet til ukjente.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #22 Skrevet 5. mars 2008 har prøvd å spille på samvittigheten.. men svaret var bare at det var minsten som er datteren..ikke eldstejenta.. og i 3 år har han sagt at eldstejenta er som hans egen.. men TAKK for GODE råd!!!! skal slenge den i han ja, "såfremt ikke barnet viser tegn til ikke å trives med det" jeg vil det beste for henne, og det vet jeg han og vil! men han tenker veldig mye på seg selv oppi dette her.. jeg og vil selvfølgelig ha fri.. har jo egentlig planlagt hele helgen jeg. men er viktigere at hun har det bra.. hun har sovet hos foreldrene en natt mange ganger.. så er ikke noe problem med det.. men når hun gråt i mer enn 3 dager bare hun så meg..så føler jeg ikke det er rett for henne å vere der i 2 døgn.. etter hun kom hjem så hadde hun det jo bra da. lekte og lo, men med engang hun så meg så ville hun opp.. sku bli bært på.. og jeg kunne ikke sette henne ned igjen..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #23 Skrevet 5. mars 2008 Er ikke at jeg ikke vil levere henne til faren.. hun skjenner han og koser seg med han.. og jeg vet han er flink me henne.. men når HUN reagerer sånn når hun kommer hjem igjen så synes jeg det er bedre me 1 døgn.. og da heller 1 døgn hver helg, enn 2 døgn annenhver.. vil det da si at jeg ikke klarer å levere henne fra meg??? eller burde du kansje lese hva vi faktisk skriver her.. og ikke lage din egen mening om hva du TROR vi skriver. Viss du hadde ment at ditt barn ikke ar fornøyd med den løsningen du hadde valgt for henne, og bare fortsatt med det så er det jo DU som har problemer! er DU som ikke "hører på" barnet ditt! ingenting er viktigere enn barna mine.. Ikke meg selv..INGENTING! om det gjør meg til en hønemor, så får det bare vere. da har nok ikke du truffet mange hønemødre
nickoline og supermann Skrevet 6. mars 2008 #24 Skrevet 6. mars 2008 sønnen min er ikke 2 år enda. han er veldig liten, derfor skal han ikke være lenge borte fra hverken mamman eller pappan sin. pappan skal ha han 8 netter. derav en helg i mnd. de 3 helgene jeg har han skal han likevel få ha samvær med han enten lørdag eller søndag. ikke nødvendigvis overnatting. vi skal prøve å skåne han for så mye flytting hit og dit når det gjelder overnatting. ta det gradvis etterhvert som han forstår at mamma likevel er der. selv om vi ser hverandre ofte, ble vi anbefalt å ikke dra bort lenger enn 4 dager med han på feks ferie.... nå er han ikke vant med å være borte fra meg, så det blir nok ikke aktuelt for far i det hele tatt med det første. her må vi ta tiden til hjelp. pappan kommer i tilegg til å komme til oss i ukedagene for å leke og spise middag fram til feks legging. vi skal også prøve å gjøre morsomme ting sammen i helgene.... jenta di er så liten at en helg hos far alene er ikke å anbefale. bor dere i nærheten vil jeg anbefale at han får ha hennne noen timer, før han leverer henne. de første gangene burde du være til stede. så kan dere utvide litt eller litt. Barnet er ikke klart for hele helger før det er nærmere 3 år +- jeg ville vært litt skeptisk til pappan i ditt tilfelle. vil han virkelig stille opp, eller vil han stikke innom livet til jenta i ny og ne. synes du skal ta kontakt med FVK og skrive en avtale. der gir de også råd for videre samvær. hva henting og bringing angår skal vel den utgiften deles. hos oss er det ikke noe problem. den som kjører betaler. send med det ungen trenger i begynnelsen da vel, så får han venne seg til tanken og etterhvert ordne ting selv. her kommer jeg til å sende med alt av klær og diverse., men vi har kommet fram til at det er lurt at pappa har ei bukse og body samt pysj liggende.mat og bleier fikser pappan selv pappan kommer også til å spytte i til utstyr han trenger. når det kommer til leker, så setter jeg igjen noe her. ting som han har fått av farmor og farfar etc. store kasser med lego og diverse tar jeg med, men far har lov å ta det med seg om han måtte ønske det. - sinnsykt å ha dobbelt opp. lykke til!
nickoline og supermann Skrevet 6. mars 2008 #25 Skrevet 6. mars 2008 synes far skal overnatte hos deg i begynnelsen.... hun er for liten til overnatting. vent til hun er ihvertfall 1 år, og da kun en overnatting. la han da ha henne 16-10 dagen etter eller noe slikt...., du kan ikke være borte fra henne alt for lenge. og igjen. det avhenger av hvor ofte han har sett henne....... det må være en JEVN RYTME I SAMVÆRET
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå