Gå til innhold

Vonde kynnere uke7??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 3. gangs så kjenner en kynner for å si det sånn. Er ikke helt sikker på hvor langt jeg er på vei men hvertfall 7-8 uker minimum. På mandag fikk jeg så kraftige kynnere at jeg holdt på å kjøre av veien og tårene spratt, kjente magen spente seg. Kom å gikk a ca 1minutt 4-5 ganger så slapp det igjen. Samme hendte igår kveld når jeg lå på sofaen, klarte nesten ikke å gå.

Mener å ha lest her inne at vonde kynnere kan være farilig, burde jeg kontakte jordmor? Har ingen blødninger e.l. men litt bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I all verden :-S sikker på a du ikke er lenger på vei?

Trodde ikke det var mulig å kjenne kynnere før livmoren kom et stykke opp over skambenet.

Med snuppa hadde jeg egentlig bare vonde kynnere, fikk beskjed om å følge litt med, men var vist ikke direkte farlig. Var kun farlig om det gikk over i rier.

Skrevet

Jeg aner egentlig ikke, kan være noe lenger på vei, synes jo det var veldig tidlig jeg og. Men er ikke i tvil om hva det var...blir spennende på UL hvor langt jeg er på vei hvertfall...

Men håper ikke ejg skal slite med så smertefulle kynnere hele svangerskapet..

Skrevet

Nei kynnere er lett å kjenne igjen :) gruer meg allerede hehe..

Sist hadde jeg masrier i en mnd før tuppa kom, trodde jeg skulle bli gal!

Skrevet

Aiaiai, hadde det et døgn før fødselen satt igang jeg og synes det var ille, hehe:)

Skrevet

Jeg har hatt mange kynnere de to siste dagene (ikke noe i dag!). Dette er mitt andre barn og jeg er bare 7+4. Jeg vet at kynnere kan forekomme så tidlig, og spesielt flergangsfødende kjenner det (igjen) tidligere enn førstegangsfødende. Men jeg har ikke lest at det er farlig. Kynnere er jo livmoren som trener seg til jobben den skal utføre om 7 mnd da den skal dytte et nytt liv ut i verden!

Jeg har derimot hørt at har du mye av det så kan det være et tegn på at du er stresset, sliten og trenger hvile.

Skrevet

Haha, ja jeg håper jeg slipper det denne gangen for å være helt ærlig :)

Skrevet

Men synes du de er vonde? Disse jeg har hattt har vært virkelig smertefulle... sliten er jeg nok, men er jo ikke så lett å få slappet av, passer mest på å få en lang god natt søvn. Føler det er litt tidlig å sykemeldes nå, men det er klart jeg må jo lytte til kroppen da...

Skrevet

Kynnerne min er litt vonde, men langt i fra veldig vondt. Det tar skikkelig tak og holder seg sånn og magen blir hard som stein. Det høres ut som om dine var helt av en annen verden, stakkars! Håper det går over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...