Gå til innhold

Bordplassering av skilt mor og far...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min forlovedes mor og far er skilte, hvem sitter ved siden av ham? Og passer det seg at deres nye respektive sitter ved siden av dem da?

Eksempel: Samboer-hans far-fars samboer-mor-mors samboer...?

De går greit overens, så det er ikke problemet...

Hva er vanlig? Og er det mamma eller pappa som sitter ved siden av meg?

Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det standard regler på har jeg funnet ut :-) Sjekk her:http://www.bryllupsweb.no/bordplassering.html Nye partnere skal plasseres blandt de øvrige gjestene.

Skrevet

Den linken Vannmann31 la ut var ganske grei, men jeg synes ikke man MÅ gjøre det på denne måten. Ta kanskje en prat med dine svigerforeldre, hva tenker de selv? Jeg ser ikke noe problem i at din forlovedes steforeldre sitter oppe med dere om det er naturlig for dere.

Vi får et litt annet dilemma når vi skal feire bryllupet vårt - mannen min har en sønn fra før, han er 13 når dette skjer. Skal han plasseres sammen med mannen min (altså med pappa), evt ved siden av sin farmor, eller skal han sitte sammen med de andre ungdommene? Det kan jo bli litt kjedelig for ham å sitte sammen med oss, men samtidig er det jo det jeg synes er mest naturlig. Han er jo litt "mer" enn et søskenbarn...

Skrevet

spør dem du... Om det ikke betyr mye for deg selv så kan de få et ord med i laget. Om du (eller kanskje mest din kommende mann) gjerne vil at de som er biologiske foreldre skal sitte sammen så gjør dere det. :)

Skrevet

Sambo sine foreldre er også skilt, men kun mora som har en ny mann. Vi skal plassere denne nye mannen et annet sted, og far til sambo ved siden av mora. Det er det sambo vil helst også. Vi vet jo enda ikke om far til sambo kommer da, men det blir sånn om alle kommer.

På en måte håper jeg at den nye mannen til svigermor ikke kommer...

Skrevet

vi har så nære forhold til de nye kjærestene deres så vi vil gjerne ha dem oppe ved oss. Jeg tror jeg kommer til å være litt utradisjonell akkurat når det gjelder bordplassering, fordi vi vil ha foreldrene våre samlet på hver vår side, i tillegg til at vi vil ha de nye kjærestene oppe ved oss. Det er helt unaturlig at svigerforeldrene mine skal sitte sammen, de har levd så lenge sammen med sine nye at det blir bare rart. Tror det bordet vi skal sitte på blir ganske langt;)

Skrevet

hans mor skal vel sitte ved siden av din far, og hans far ved din mor...

det er iallefall d jeg har hørt.

så skal de andre plasseres med øvrige gjester

Skrevet

Vi gjør som dere, Vi vil at foreldrene skal sitte sammen både på min kant mine foreldre og på hans kant svigermor med ny mann og svigerfar med samboer.Det blir helt unarturlig for oss å la svigermor og svigerfar sitte sammen de skilte lag for over 30 år siden. Vi skal også ha kone nr 2 til svigerfar i bryllupet. innvikla men hyggelig.

Skrevet

Vi plasserer mor og far til sambo saman sjølv om dei ikkje akkurat er perlevenner. Ny kone og samboer vert plassert blant øvrige gjester, men passer på at dei har nokon dei er trygg på å prate med. Lurer på om vi bør få "godkjenning", men samtidig så tenker eg at det er vårt bryllup, og at dei må er vaksne nok til å takle det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...