Gå til innhold

intim barbering


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ja, nå er jo det egentlig en stund siden sist jeg kunne se meg selv nedentil uten å måtte bruke speil. jeg har har alltid barbert meg nedentil og gjerne latt en stripe vært igjen. ettersom jeg har barbert meg selv i blinde de siste to månedene, har jeg raket av meg alt. men hva gjør jeg fremover med tanke på fødselen? skal jeg la håret gro ( selv om det kommer til å klø noe inn for j... eller er det greit å være nybarbert??? er det noe forskjell i forhold til hygiene osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe...ler...morsomt å se at du har samme problem,er ikke lett å barbere i blinde.selv beina er jo vanskelig å barbere...fått litt hjelp av samboern min,selv om det blir fanta sveis!!!! Mitt råd er å være barbert under fødsel,både for velvære føelsen og hygienen når du blør mye etter fødsel...det klør gjerne med hår.jeg skulle gjerne tatt en titt bak i rattata...lurer på om jeg har hemorider men klarer ikke se godt nok selv med speil... hmmmm,,,ikke lett det der!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mitt råd er å la det være litt hår.

Det håret vi har på kroppen har en funksjon. Håret rundt kjønnet hjelper til å holde bakterier unna. Kanskje du må sy? I så tilfelle kan det klø verre enn verst om du har barbert deg på forhånd. Hår som vokser innover osv... Etter fødsel er du heller ikke så veldig gira på å barbere deg... tro meg... og da vil hår som gror uansett klø. Kanskje det er best å ta den klø'a på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt det være igjen en trekant på skambeinet, da føler jeg meg ikke helt naken. Greit å ha rein bikinilinje på gravidesvømmingen :-) Ellers tar jeg resten der nede sånn med jevne mellomrom. Jeg kommer nok til å ha littegranne hår der det evt må sys, men resten blir fjernet fordi jeg er vant til det. Heldigvis har jeg ikke voldsom hårvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det frisering og barbering av bikinilinja som vanlig. Vel ikke helt som vanlig, da det er mannen min som må gjøre jobben. Men det er det ingen av oss som klager på. Kan være et fint vorspiel det:)

 

Jeg har aldri vært helt komfertabel med å barbere bort alt, spesielt siden doktoren min sa at det var mye lettere å få sopp hvis man er helt glattbarbert. Ut fra det vil jeg tro at det mest hygieniske er å ha litt hår.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier vanligvis å være forholdsvis glattbarbert med en liten pyntestripe øverst, men etter at magen kom i veien har jeg heller "stusset" hele sulamitten med sånn stusse-barbermaskin slik at jeg har litt hår over det hele, men ikke akkurat er bustebartepinn heller ;) Bikinilinja blir barbert som før, om enn i blinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argumentet for å la det gro på forhånd og ikke etterpå er ganske bra. men eg synes det ikke er flaut å være barbert nedentil når eg kommer på føden, er ikke de fleste det då? som sagt, så er jo det normalt en stripe igjen, men det går jo ikke lenger for eg ser ingenting, ganske komisk egentlig. he he he. men det er jo som sagt en grunn til at vi har hår nedentil og det er som noen har nevnt her, sikkert bedre for soppinfeksjon osv å bare la det gro. så på grunn av gode råd og tilbakemelding fra dere, så lar jeg håret gro!! he he he, god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...