Gå til innhold

Kunne dere ha blitt sammen med en som hadde en "fortid" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne har møtt en gutt for noen mnd siden. Hun liker han kjempe godt, men han har en historie med mye svindel av enkelt personer, løgn og bedrag. Han har skjerpet seg nå og lever et normalt liv. Har aldri drevet med stoff. Jeg har gitt mitt råd om at jeg synes hun skal prøve, alle fortjener vel en sjanse til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt av på hva fortiden gikk ut på. Svindel og slikt som du nevner - ja. Drap/voldtekt (såfremt det ikke var med god grunn som selvforsvar) - aldri.

Skrevet

Nei, jeg kunne nok heller ikke ha blitt sammen med en som hadde drap, voldtekt eller tortur på CV'n..

Skrevet

enig med Silje her. Men, alle kan jo forandre seg da=)

Skrevet

synes den selvforsvargrunnen skal være bra god for å rettferdigjøre voldtekt, men hey, thats just me..

Skrevet

Tror nok at hun hovedsaklig mente drap ;)

Skrevet

On topic igjen da - en med historie fylt av løgn og bedrag, hørtes ut som en lost case, men hun tror jo sikkert som mange før henne at - joda, jeg kan sikkert få han på rett kjøl....

Skrevet

Ja, men jeg har troen på at alle kan forandre seg. Man kan nå et punkt hvor man innser at man ikke kan kaste bort livet sitt lengre. Tror du ikke?

Skrevet

Min har en fortid.

Funker fint her:) Han er definitivt en annen mann enn han var for 10 år siden.

Skrevet

Ja,ikke sant.

Jeg har feks en kamerat som ranet en butikk for mange år siden (væpnet ran). Han drev også en del med stoff. I dag er han verdens beste pappa og kjæreste. Kjempe rolig og pålitelig.

Skrevet

Nei, det hadde jeg virkelig ikke gjort. Men, det er meg. Litt bad boy gutter kan være appelerende de, men ikke for et varig tryft forhold for min del.

Spesiellt hvis det er barn inni bildet, da hadde jeg virkelig ikke gjort det..

Men, ser den at folk fortjener en ny sjangse, men bare ikke av meg så lenge det kan gå utover det kjæreste jeg har..

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke.

Da slipper man masse problemer.

Skrevet

Ja, folk kan jo virkelig forandre seg:)

Men vet ikke om jeg hadde turt å satse på at han skulle forandre seg om han fortsatt holdt på med masse tull da jeg traff ham da.. :)

Skrevet

sant nok det da kanskje, men om man blir forelska, så er det kanskje ikke så enkelt som å bare la være? ;)

Skrevet

Jeg kan ikke endre en annen person, det er det bare vedkommende selv som kan. Og det burde han ha gjort før vi innledet et forhold:) Dersom han hadde kutta ut det gamle livet, så hvorfor ikke? Kan være bra mennesker fordet...

Skrevet

Signerer Siklerotte.

Skrevet

det er sant, men nå er det snakk om en person som har vært borte fra det livet en god stund da :)

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å endre ens personlighet om løgn og bedrag har vært en viktig del av den. Om personen i lang tid hadde jobbet med saken, og det hadde gått flere år fra bedrageriet og løgnene stoppet - kunne jeg vurdert det.

Har hatt forhold til menn med ulik bakgrunn, men siden jeg har barn eller om jeg var på jakt etter en partner å starte familie sammen med hadde jeg vært svært skeptisk.

Skrevet

Ja det kunne jeg.

Dersom det virkelig var fortid og ikke noe han dreiv på med nå, og han hadde sonet straffen sin så syns jeg det ikke er noe i veien med å gi folk en ny sjanse.

Det er egentlig veldig viktig også det syns jeg. Dersom de har sonet straffen sin og startet et bedre liv er det viktig at vi kan gi folk en ny sjanse. " Den som er uten synd...."

Men det er da stor forskjell på svindel og voldtekt, jeg hadde nok villa vite om fortiden, og hva som gikk rundt i hodet på ham når dette foregikk for å kunne prøve å forstå ham litt.

Skrevet

Hmm tror nok ikke jeg selv hadde satset på en slik person nei. Svindel og bedrag er gjerne ikke like galt som drap og voldtekt men det sier mye om en person likevel.

Hadde jeg hatt en venninne som spurte om råd så ville jeg vel sett på om det gjaldt for 15 år siden og så helt streit livsstil eller om det var 3 år siden. Ville nok sett på totalbilde, yrke, orden på økonomi, fritidsinteresser, forhold til familie og hvilke venner han omga seg med.

og joda man kan endre seg men jeg mener at man må gjøre tyngste jobben selv, få livet sitt i orden...man kan ikke bli "reddet" av ny partner.

Skrevet

Kjem nok litt an på kva slags fortid det var snakk om. Trur eg hadde holdt meg unna menn som hadde vert svindlere og løgnere, og dømt for voldtekt/drap. Men lettere sagt enn gjort kanskje. Bad boys har jo ein slags sjarm over seg som eg ikkje heilt kan forklare. :)

Skrevet

ja, dette er ikke snakk om en som trenger hjelp for å komme seg videre, men en gutt som allerede har forandret livet sitt.. han er heller ingen typisk bad boy.

Skrevet

Jeg er redd jeg hadde mistet interessen, rett og slett. Det finnes ikke noe mer turn-off for meg enn løgn, bedrageri og fanterier.

Jo skikkeligere - jo bedre..

Skrevet

Eg hadde skygga bana. Lett å falle tilbake i gamle spor. Hadde ikkje orka å investere noko i ein mann med ei slik fortid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...