Gå til innhold

Mye utdanningspisspreik her..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av dere er det som sliter mest, dere som disser bachelorgradstudenter eller nevnte studdiser?

 

Generelt er jeg av den oppfatning at de aller, aller smarteste er de som driver med det de liker.

Om det innebærer ingen utdanning, høyskoleutdanning, bachelor eller doktorgrad spiller liksom ikke så stor rolle, siden poenget forhåpentligvis ikke er å gå rundt å imponere Gud og hvermann, men å gjøre noe man liker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg var tøff nok til at jeg faktisk turte det!! Men, jeg er ikke tøff nok til å gjøre det jeg vil... Så da tar jeg heller en god utdannelse, og driver med det.

 

Men jeg er så absolutt enig, på alle måter!

Skrevet

Signerer KaMa!

 

Kunne aldri tenkt meg å ta en utannelse bare fordi den er imponerende. Dette er kankje litt naivt, men tenk så trist å dø uten at noen egentlig kjenner deg.

 

Selv har jeg en stor drøm om å etterutdanne meg til jordmor. Et udanningsløp som kansje ikke er så kjempeimponerende, ei heller godt betalt. Men da får jeg drive med det jeg er totalt oppslukt av, og det må da være det beste?

 

Noen er kremmere, andre håndtverkere, noen er akademikere. Det er bruk for oss alle, takk og pris.

Skrevet

Jordmor er da en lang utdanning. Er det ikke:

3 år sykepleie

1 år obligatorisk jobbing før spesialisering

2 år i spesialisering

 

Et flott yrke- og ansvarsfullt. Men dårlig betalt er det nok...

 

For øvrig enig med KaMa.

Skrevet

Hehe, joda, men konkurransen om plassene er så stor at man selv med gode karakterer fra sykepleien må gå lenger en et år i 100% praksis... Så da har man jo et langt opphold i studiene, og begynner på en måte litt på skrætsj igjen...

Skrevet

Forsåvidt enig med deg der, KaMa, at man skal gjøre det man liker og ikke det andre forventer, men min erfaring er at blant disse som gjør det de liker finner du også endel sugerørsnisser som bare gjør det de "brenner for" og lar andre betale gildet, les foreldre/ektefeller.

Skrevet

Joa, er smertelig klar over det. Men det er jo egentlig en annen sak, som nok fortjener en helt egen tråd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...