chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Vanskelig å formulere dette på en måte som ser bra ut. Men altså.... Jeg har en del til overs på magen/siden... det er jo der ALT legger seg uansett. Men, når er det mage liksom?, med en gang jeg inntar mat så ser det ut som jeg er ca 5-6mnd på vei. Og blir fryktelig fortvilet over dette, har nå gått opp 3 kg og føler meg feit rett å slett. Vet jeg ikke er det men det er grusomt å mistrives slik... Håper liksom jeg snart kan slippe å prøve å sjule magen, for er jo kommet for kort til at jeg kan skylde på gravid mage... Når har det vist på deres mager? Henger og en del løs/død hud igjen fra forrige svangerskap.
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Hei! Jeg har litt av samme problem som deg. Jeg er typisk pæreform med brede hofter og smal midje, og ville nok ha sett helt grei ut om jeg ikke hadde spist meg til en "liten" ring rundt mage og side. Det har imidlertid vært en godt bevart hemmelighet for alle andre enn meg, da jeg _alltid_ har holdt inn magen. Alle tror altså at jeg har flat mage. Allerede da jeg var 8-10 uker begynte magen å bli oppblåst, og det var umulig å holde den inne. Omkring uke 13-14 var jeg ikke oppblåst lenger, men hadde fortsatt ikke fått ordentlig babymage. Kun min _egentlige_ mage, som jeg fortsatt ikke klarte å holde inn lenger. Nå er jeg 20 uker, og fortsatt ser jeg ikke _gravid_ ut med klær på. Har gått fra ca 63 kg før svangerskapet, til 69 kg nå (er veldig lav). Når jeg står naken foran speilet, er det helt klart en babymage. Når jeg derimot får på bukse, "splittes" magen i linningen, og det ser ut som at jeg bare er tjukk. Spesielt ille er det om jeg sitter, da ser det kun ut som stoore bilringer. Er litt fortvilet over det, for jeg vil gjerne være like fin med klær som uten! Vet ikke helt hva jeg kan si for å trøste deg, siden jeg ikke vet hvordan enhver gravid mage kommer til å bli framover. Jeg håper imidlertid at mage- og sidefettet flater litt ut, sånn at magen blir rund og ikke bulkete, hvis du skjønner hva jeg mener!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg skjønner godt hva du mener, har så lyst å bare slippe den ut å si at det er mage.... men *sukk* det hjelper ikke på selvfølelsen det da. Utenfra så kan det se ut som min er gravid mage men jeg vet jo at det ikke er det... Fælt!! Og 3kg er rimelig mye når ingenting annet har økt i størrelse enn mage/side flesk... Æsj... Er 1.67 høy og veier nå 70.2 kg....
KAS.81 har født:-) Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 ett lite tips til deg som sliter med at du ikke ser gravid ut med klær. har du forsøkt en gravid bukse? har igrunn mange fine dongeri bukser på hennes og mauritz som ser ut som en vanlig bukse men du kan dra ett stoff i buksa over magen. dette gjorde for meg at magen min ble rundere og fikk gravid formen også med klær på. for akkurat som deg ser magen min gravid ut naken, men med en vanlig bukse legger magen seg helt galt og ser rett og slett bare litt feit ut og føler meg ikke vel. men med en gravid bukse ser magen min flott ut:-) og jeg føler meg vel. mye mer behagelig er det også. er 22+3 uker på vei.
Edelweis Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 oj, her kjennte jeg meg igjenn. jeg ser og gravid ut uten klær på, men med bukse, så ser det ut som den henger over linningen. det hender også med gravid bukser altså. da må jeg bruke en topp under genseren som strammer og holder den litt oppe om det skal se bra ut. fortvilende altså. jeg har litt til overs fra forrige svangerskap, ble veldig stor og magen strekt, slik at jeg er sikker på at det ikke går ann å rette opp uten kirurgisk inngrep. gleder meg til jeg kan se gravid ut. har tenkt å bestille meg et sånn belly-belt, eller hva det heter jeg. for jeg kan bruke mine vanlige bukser, og ha smekken åpen, da blir det ikke slik at magen henger over.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Bellybelt...? Hva er det? En mulighet til å gå med sine vanlige bukser? Må melde meg inn her, har nok litt mer enn baby å drasse rundt på... Jeg trives godt i gravidbuksa mi, ser bare gravid og fin ut i den
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2008 Lurer også på hva bellybelt er.... Jeg ser også gravid ut, bare at jeg starter min 15 uke på lørdag men ser ut som jeg er 5-6 mnd på vei..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 det er et belte du bruker til dine egene bukser som ser ut som den delen av mammabukser som går oppover magen. nå husker jeg ikke linken på hvor de solgt det, men det ble lagt ut for ikke lenge siden her inne på BIM. jeg kan søke det opp å komme med link om jeg finner den=)
Edelweis Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 http://www.alexi.no/index.php?cPath=1_1105 her er linken. hmm lurer på hvorfor jeg ble anonym. det hender i blandt uten at jeg trykker på anonym knappen.. jaja..
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Så godt å høre at det ikke er bare meg som er en naken gravid og en påkledd tjukkas... =) Har prøvd gravidbukse èn gang; den var helt heeerlig å gå med! Dessverre hater jeg dagens buksemote med smale legger, så jeg leter fortsatt etter en "gravid-sleng-bukse". Altså trang i låra og vid i leggene. Da blir jeg fornøyd da! Disse kiloene får det bare være som det er med, men jeg er skuffet over at jeg er halvveis nå, og fortsetter ser ingen at jeg er _gravid_, ikke tjukk. Bellybelt er absolutt et alternativ, da har en jo plutselig et langt bedre utvalg bukser å velge mellom!
playground princess Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Åh, jeg har kjøpt et par fantastiske dongrybukser på la vida! De er trange i låra å vide i leggene! Utrolig gode og behagelige!! Jeg har "litt" ekstra på mage, lår og rundt hoftene, men disse buksene føler jeg meg faktisk ok i. (Lurer på om merke heter 2wear?) La Vida har også nettbutikk, så ta en titt! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå