Gjest Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Hei, hva ville dere gjort jenter? Jeg er gravid i uke 20 og har en jobb jeg er fornøyd med. Men vet at den er vanskelig å kombinere med min mann sin når jeg skal begynne jobbe etter permisjon fordi han skal få ny skiftordnign i løpet av sommeren. Idag kom jeg tilfeldigvis over en utlyst stilling på en jobb jeg virkelig har lyst på. Lurer på om jeg skal søke eller om det bare er dumt siden jeg er gravid? Og i tilfelle når i prossessen bør jeg si at jeg er gravid? De ser jo kjapt ddet om jeg blir kalt inn til intervju.. Og OM jeg skulle fått den, ville dere da begynt etter kun et par mnd i permisjon? Mannen min har ikke lyst å være hjemme i 9 mnd, men gjør det om jeg vil...
Gjest Lille jenta mi+spire! Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Kan du ikke bare søke om ny jobb da når du går hjemme i permisjon heller? Hadde jeg gjort. Så for du iallefall fødselspenger... Om du er i uke 20 nå så vil du jo ikke få fødselspenger siden du er nødt til å jobbe i 6 mnd før permisjonen begynner... Nei, jeg hadde ikke begynt i jobb når babyen er ett par mnd...men det er meg da. Jeg har nettopp startet i ny deltidsjobb selv da..men jeg er kun 7 uker på vei da...:-) Lykke til med valget!
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Joda får fødselspenger likevel, har jo vært i inntektsgivende arbeid, det er det som teller, ikke hvike arbeidsgiver.. Det her er en jobb som ikke vokser på trær.. Har ikke lyst å begynne å jobbe når babyen er så liten nei..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Det er jo bare å søke det!!! Vil de ha deg ser de gjennom gravidmagen din... og du trenger vel ikke begynne å jobbe baret etter noen mnd, men du kan kanskje legge frem et par alternativer ovenfor evnt ny arb.giver... Eks: du begynner å jobbe deltid etter 3-4 mnd full perm, så deler du og pappan resten av permen mellom dere og begynner å jobbe fult igjen begge to når hele permen er tatt. Det er mange måter å gjøre det på så det er bare opp til dere å finne den beste løsningen for jobb/ny jobb og fam.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Jeg synes du skal søke. Gravid og i permisjon er du jo bare en liten stund, mens jobben skal du kanskje ha resten av livet. Det er jo sikkert uansett ikke så lett å skjule, så jeg synes ikke du skal si noe før du eventuelt kommer på intervju. Men da bør du kanskje si det, mens du understreker at du søker jobben fordi det er jobb som virkelig er midt i blinken for deg. Det er jo ikke sånn med deg som med gravide som er uten jobb, at du søker den bare for å få fødselspenger og så blir borte igjen, du søker den jo fordi du virkelig vil ha den! Go for it!
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Ja det var noe sånn jeg tenkte også, men så er jeg så redd de skal tenke "hva i alle dager er det hun tror da, er jo gravid" Ønsker meg jobb på dette steder på sikt selv om jeg ikke får denne, så jeg vil gjerne at de skal ha et godt inntykk av meg, ikke tenke at jeg er urealistisk iallefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå