Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Hei. Hadde en forespørsel inne på ADHD-debatten og fikk i svar at Dopler nok hadde et godt svar - og at Dopler kunne være å finne her. Vi har en sønn med konsentrasjonsproblemer (men ingen utredning ennå). Vi lurer på å la ham begynne på en montessori skole med få elever og en interessant pedagogikk. Noen erfaringer?
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Tror ikke Doppler er her i dag, men dytter du får du sikkert svar etterhvert.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Kommer mye an på skolen og ungen din. Men den type skoler har ofte mer toleranse for elever med spesielle behov enn den tradisjonelle skoler. Mest fordi de har bedre lærerdekning. Sånn prinsipielt er jeg i mot private skoler, men på den andre siden så hadde jeg selv vurdert denne løsningen for min sønn med adhd dersom den hadde vært tilgjengelig. Skolen her er vanskelig å samarbeide med, mest pga ledelsen. Jeg vet ikke annen råd enn at du får snakke med skolen og høre hvordan de kan tilpasse seg til din unges behov.
svarttrosten Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Takk for svar! Jeg er også mest for den offentlige skolen i nærmiljøet. Men i klassen til sønnen min er det dessverre en lærer (dame) som ikke orker eller har sansen for energirike gutter som bobler over av ren livsglede avogtil. Hun foretrekker snille, lydige jenter som sitter musestille på plassen sin og aldri glemmer å rekke opp handa... Den andre læreren i klassen er mer eller mindre permanent sykemeldt, så det sier seg selv at den gjenværende læreren egentlig har nok med seg selv... Derfor vurderer jeg andre alternativer, dvs en skole med færre elever og en pedagogikk som jeg har litt sansen for. Og siden den er privat, kanskje terskelen for å sykemelde seg er litt høyere?? Men det er en vanskelig avgjørelse... De andre søskena går på offentlig skole, og det skal de fortsette med hvis alt fungerer greit for dem.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Ikke noe håp om at dere kan få bytte lærer i nær fremtid? Det hadde alt å si for gutten min. Han har nå en stødig mannlig lærer med klare grenser, og ikke kyldrete grinedame som han hadde før. Men jeg forstår deg godt. Det er ikke ok for ungen når det ikke fungerer på skolen, det et en ganske så stor del av livet deres som ikke virker da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå