Tvilling79 Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 hvor kvalm må man være for å bli sykmeldt? min kvalme varer hele arbeidsdagen, og påvirker humør og hva jeg orker ( er lærer)... er 6+0 nå, kaster ikke opp, bare "fyllesyk" hele dagen....
babysyk venter nr 2 <3 Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Det går ikke an å måle kvalme,er jo en subjektiv opplevelse..Jeg er sykemeldt på andre uken nå pga kvalme (er 10+5), og burde ha sykemeldt meg tidligere,er forfedelig å være på jobb når man er kvalm. Det hjelper meg mase å sove lenge hver dag, ta det rolig og spise små og hyppige måltider. Så ta deg en tur til legen og si at du er kvalm, og vil bli sykemeldt, er ikke verre enn det!
nr-4-i-oktober Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Hei. Jeg er også lærer, og som deg har jeg vært "fyllesyk" hele dagene, og det påvirker veeldig humøret. Orker ingenting heller. Er nå i uke 10, og har vært sykmeldt siden uke 4.( Ble dårlig før jeg testa positivt ) Kan ikke gå rundt blant alle elevene som ei tikkende kvalme/ spy og humørbombe. Håper å være tilbake på jobb- iallefall delvis- over påske.. Lykke til til deg )
Tvilling79 Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2008 Dersom det fortsetter skal jeg dra til legen på mandag og bli sykmeldt neste uke... hadde jeg hatt en mer "stillesittende" jobb hadde det gått, men jeg går rundt hele tiden, holder forelesninger, og det verste er at jeg har 4 klasser i naturfag, og å være på laben... æsj! og i matfri blir jeg kvalm av all maten rundt meg, og har store problemer med å få ned havregrøten som jeg spiser hver dag...
Secret har sommerfugl i magen Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Ble sykemeldt pga hypermesis i dag selv. Utrolig slitsomt å gå rundt å være kvalm og kaste opp, ble sykemeldt 4 uker i første omgang så fikk jeg komme tilbake å forlenge om kvalmen ikke har gitt seg innen den tid. Legen var veldig forståelsesfull og det var null problem å få sykemelding Er i uke 6 jeg også..