Gå til innhold

To svangerskap og kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

pleier to forskjellige svangerskap henge sammen med kjønn? Eller kan de være helt forskjellige med samme kjønn?

Sist fikk jeg jente og var kvalm max et par uker og fikk raskt energi igjen. Jeg hadde mye vann, men var i strålende humør og trente til jeg fikk bekkenløsning. Fikk veldig fin hud og plutselig sterke negler som ikke brekker.

Nå har jeg vært kvalm siden uke fem, utrolig sinna, og så sliten! Fryser og kjennes ut som om jeg brygger på noe hele tiden. har hatt det slik i 6-7 uker. Har nå uren hud, fett hår og hvite stygge merker på neglene.

Veldig forskjellig - og tenker at det kanskje denne gang er en gutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jente fra før, og var som i ditt første svangerskap. Denne gangen får vi også jente, men jeg er helt annerledes. Vært småkvalm, bekkenløsning, trøttog sliten(sikkert fordi man har en annen å ta seg av;o)) Har lagt på meg mindre, mye mindre vann.. Så jeg tror ikke det har noe å si i forhold til kjønn:o)

Skrevet

Har en gutt fra før og venter jente nå.

Felles for begge er at jeg er i toppform fra første stund og har ikke vært kvalm et minutt engeng. Eneste ubehaget var ekstrem tretthet.

Forskjell på disse svangerskapene var at med lillegutt mistet jeg mastlystet fullstendig den første halve delen o hatet sukker og brus.

Nå har jeg økt appetitt og sukker og brus går ned på høykant.

Skrevet

hmmm

Da jeg ventet jente fikk jeg også utrolig lyst på sjokolade: japp og appelsinsjokolade, is og brus - og ikke minst kanelboller og annet bakverk.

Nå har jeg kuttet kaffe latte, godis, sjokolade, brus og kaker (blir kvalm av tanken bare) og spiser bare brød og knekkebrød. Har lyst på fisk og ost, og leverpostei.

Skrevet

Da jeg gikk med lillegutt var den store lidenskapen havregrøt, yoghurt og sjokolademelk, ha ha ha. Nå går det ikke en dag uten godis av noe slag.

Skrevet

Mine svangerskap har vært ganske forskjellige, men venter jente nr. 2. Er nok ingen fasit på at dersom man har forskjellige svangerskap så får man "automatisk" det andre kjønnet enn forrige gang ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...