--Cecilie Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg lurer på en ting, bare for å sammenligne erfaringene deres. For dere som presset bare noen få ganger så var babyen ute i forhold til de som presset 1 time eller så lenge at de nesten måtte til med hjelpemidler. Revnet dere mye? Tenker kanskje at de som får ungen fort ut revner mer, pga "hullet" får ikke tid til å bli mer elastisk!?! Jeg presset selv i 1 time, og revnet ikke, de klippet litt bare.
*Super*Mamman* Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg presset i ca 20 min, måtte sy 6 sting.. Men hodet til bebien var veldig lite da, kun 32 cm.. Hele ungen var 3300g..
It's all about me Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Nå kom aldri lillegutt ut den veien, men det er en kjent ting at jo fortere de kommer jo større sjans er det for revning. Så det ideelle er å bruke noen rier på å få de ut. Men det finne jo alltid unntak på begge måter...
to små søte Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 hadde ikke så mange pressrier før hun var ute revnet ikke spesielt mye. tror jeg sydde et par sting bare..
temi & keli Skrevet 5. mars 2008 #5 Skrevet 5. mars 2008 Presset rett i underkant av 30 min.. 3 eller 4 pressrier, hvis jeg tolker rapport-skjemaet riktig.. -og sydde 5 sting.. De kalte det pyntesting, men jeg aner ikke "begrepene" og om det er forskjell på 5 pyntesting og 5 "andre sting".
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Jeg hadde pressrier i en time med nr 1 og mye kortere tid på nr 2. Revnet mindre med nr 2 enn nr 1. Men teorien om at raske fødsler = større sjanse for revning er jo logisk da. Ingen teori uten unntak
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Jeg fødte på 3 timer. Hadde pressrier i 22 minutter før han var ute...Revnet ikke og sydde dermed ingenting......Brukte bringebærbladkapsler...
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 1 mann så presste jeg ca 20 min å revnet mye.. med nr 2 så hadde jeg bare to tre pressrier å sydde bare et par..
Sikkertforgammel Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Jeg har aldri sydd så mye som et eneste sting, og jeg venter nr 5. Helt ærlig, så klarer jeg ikke huske med de to første mine, hvor mange pressrier jeg hadde, men det var hvertfall ikke snakk om å ligge en time å presse!! Kanskje en halv time, noe sånt. Men med de to siste hadde jeg bare 3-4 pressrier (der jeg henta pusten og trykket to-tre gang på hver rie) Gikk helt fint det! Har aldri sydd noe som helt, ikke pyntesting engang. Hodene deres var 34-36 cm.
LilleMagen Skrevet 5. mars 2008 #10 Skrevet 5. mars 2008 Jeg presset knapt en halvtime, og revnet ikke i det hele tatt...
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 5. mars 2008 #11 Skrevet 5. mars 2008 Med førstemann presset jeg i over en time + at han ble tatt med vakum - revnet litt og sydde 4 sting. Med sistemann presset jeg 4-5 ganger, og revnet ikke i det hele tatt
PlinkiPlonk Skrevet 5. mars 2008 #12 Skrevet 5. mars 2008 Pressa i 10 min begge fødslene, og første sprakk jeg som ei knakkpølse, men sydde bare 2 sting med nr 2.
hallais Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Presset i en og en halv time, rift grad tre pluss klipping.. Så lang pressetid og masse sying! Håper på litt mindre av begge deler neste gang
Mamma05&08 Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 jeg presset i 20 minutter, så var hun ute... Revnet ikke og ingen sting. Brukte ikke bringebærkapsler...
babyandme Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Presset i over 1,5 timer med førstemann.. ble klippet, og fikk en rift. Gutten vår var 37 i hodeomkrets+ en arm som ville ut samtidig. Han satt bom fast. Riene var sterke i begynnelsen men ebbet ut etterhvert..legen sa jeg hadde en sliten livmor på slutten(fødselen ble igangsatt, vet ikke om det hadde noe med riene å gjøre) Ble snakk om hastesnitt, men han kom ut til slutt heldigvis. Håper på bedre fødsel med nestemann, har termin i juli.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 jeg presset i under kant av en halv time, revnet ikke noe, fikk 2 små sting bare øverst på innsiden ved klitoris, og det sa hun at var bare får mitt egent velbehag fordi jeg hadde 2 små rift... må nå skal det sies at jeg kunne presset han ut på halve tiden vist jeg ikke hadde holdt igjen fordi jeg var så sinnssykt redd får og sprekke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå