Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, dette gjelder sånn akrobatikk fly,som flyr rundt å opp å ned osv.. noen som vet om det er farlig når man er 5-6 uker på vei..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men man skal ikke kjøre karuseller når man er gravid og dette kan jo ligne litt på det.

Skrevet

Akro er alltid farlig, lol. Nei seriost akro fly er ikke bra. Du bor ikke ha over 1 negativ G og det faar du. Positiv G er greit.

Skrevet

hæ? negativ og positiv g??

Skrevet

Med Negative gravitasjonskrefter mer jeg folelsen av aa sveve. Det er ikke saa bra for gravide (I allefall ikke I akrofly over lengere tid- for normalt friske er faktisk 2 til 3 negative g nok, blodet gaar til hodet og det kan gi red out. Dvs du ser rodt) positive g, det aa bli presset ned I sete taaler vi mere av.

Skrevet

Det er ogsaa noe med trykket i disse flyene, da mener jeg dersom du flyr smaaflly, som ikke er anbefalt dersom du er gravid. Vi i "flyklubben" her inne flyr i oest og vest og lenge og hele tiden, men jeg ville nok ikke gaatt opp i et lite fly i disse dager. Har flydd noen mindre privatfly i ny og ne i noen anledninger, men det er ikke aktuelt naa. Lykke til! Kanskje du skal sjekke med de som er ansvarlige for flyene, kanskje de vet mer?

Skrevet

Jeg flyr mye smaa fly, men ikke for lek- dvs klatring og nedstiging foregaar med gradevishet. (2000- 3000 ft pr min opp og 500 ft ned, iallefall ikke mere en 1000ft ned) ved akro snakker vi helt andre forhold og trykket varierer deretter. Og er du ikke vant med det (g krefter trenes opp og du vil taale trykk forskjeller bedre om du ikke er stresset) ville jeg av en rekke grunner lat vaere. Og jeg har gjentatte ganger vaert I akro fly og unner deg opplevelsen.

Skrevet

Ok, det er nok et mer kvalifisert raad enn fra meg, for jeg er vanlig turist. Miss Misantrop er ogsaa i "flyklubben" vil jeg si ;o))

Hvordan gaar det med deg forresten Miss M?? (litt utenom tema da men...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...