Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skadelig er hasj i svangerskapet ca en gang i uka. Noen erfaringer med og slutte uten innkobling av helsevesenet. Og nei ingen jordmor heller. Ps er ikke krangle innlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de er ikke bra...du ska ju ikke drikke eller røke i graviditeten så tror nog hasj går i samme kategori.

viss du ikke klarer slutte så be om hjelp....for barnet skyll.

antar at dette er et seriøst innlegg....

men du borde ju vite de selv at hasj er skadlig uansett hvor mye eller lite du bruker de i svangerskap.

Skrevet

Du kan dessverre ikke faa saa mye anonym hjelp I norge. Jeg forstaar du ikke vil koble inn helsevesenet. Da er man seff automatisk oppe paa radarn. Har du mann som ogsaa royker. Selve tobakken er jo nok til aa vite at det ikke er bra. Hasj ble for skade effektene var saa kjente brukt mot svangerskapskvalme. Hvilke fosterskader hasj gir vet jeg ikke. Lykke til, ogsaa haaper jeg det er noen som har den infoen du trenger her inne. Det er jo ogsaa et eget forum for dette, men du maa gjerne sporre her. Hasj er jo blitt veldig vanlig og mange har nok royka for de viste at de var gravide- akkurat som med alkohol.

Skrevet

HI ber om hjelp til et problem som er alvorlig. Synes det er skikkelig ok at det er rom for samtaler om tyngre problemstillinger enn hvorvidt man har lagt på seg eller om man synes silikonpuppene til babygullz er umoralske. Det kan da umulig komme som noen overraskelse at det finnes gravide som bruker eller misbruker rusmidler, og de som ønsker å snakke om det må få slippe meningsløse, moraliserende innlegg om temaet. Du kan starte en tråd der du henger ut rusbrukere på kranglesiden. Du får sikkert mange tilhengere.

Til HI: Jeg aner ikke hvor skadelig hasj er for forsteret. Men jeg ville så avgjort holdt meg unna, slik jeg holder meg unna alkohol og røyking. Rus og graviditet hører dårlig sammen.

Slutting er motivasjonsbetinget, ettersom den fysiske avhengigheten av hasj er vanskelig å dokumentere. Venner av meg som har røkt mye, opplever at livet er veldig meningsløst og kjeldelig uten. Med en baby i magen, er livet alt annet enn meningsløst, og jeg vil tro det ligger mye god motivasjon bare der. Hvis du kun røyker en gang i uken eller så, føler jeg det mer er et spørsmål om viljestyrke enn noe annet, men kanskje jeg tar feil....?

Jeg skjønner godt at du ikke vil blande inn helsevesenet. Legg ut en tråd på rusmidler-forumet hvor du etterspør mødre som har sluttet med hasj i svangerskapet. Det er nesten bestandig 2000 påloggede her, det må da være noen med erfaring på feltet!?

Masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar. Er veldig fortvila over meg selv.

Skrevet

Fant dette

CANNABIS OG GRAVIDITET

Langvarig bruk av cannabis kan gjøre svangerskapet vanskeligere, redusere fødselsvekten til fosteret

og gi kortvarige abstinenssymptomer hos den nyfødte. Det er foreløpig usikkert om det fører til misdannelser. Når en vet på hvor lang tid det har tatt for å kunne påvise at alkohol og nikotin kan gi fosterskader, er det mer enn nok grunn til å advare mot bruk av cannabis under svangerskapet.

Skrevet

Hei HI

Jeg hadde gjort det jeg kunne for å klare å slutte. Det er helt klart ikke bra for den lille i maven din... men det tror jeg du egentlig vet, og skal ikke hive på mer dårlig samvittighet på skuldrene dine...

Jeg hadde prøvd å pratet med en god veninne (fortrinnsvis rus fri)... lag en avtale med henne og hver gang du får lyst (når som helst på døgnet) så ringer du henne... sørg for å ha et alternativ... ikke la hasjen være ditt eneste alternativet.

Jeg googlet dette litt og som de før meg sier så er det få steder man kan være annonyme. Jeg fannt derimot frem til et prosjekt i Bergen som jeg håper fremdeles lever http://www.bergenclinics.no/ , disse hadde et prosjekt for gravide missbrukere (http://www.bergenclinics.no/index.asp?strUrl=1000085i&topExpand=&subExpand= ). Jeg anntar du kanskje ikke annser deg selv som en missbruker, men disse har ihvertfall erfaring på området og kan kanskje gi deg noen svar. Opprett en annonym mail adresse og beskriv dine problemer så håper du vil få et svar her.

Ønsker deg lykke til og håper du greier å kutte ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...