Gå til innhold

Så hva slags utdannelse ER imponerende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår nå at min bachelor i reklame og merkebygging er ikke verdt en dritt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse er imponerende:

juss, medisin, cand. oecon, teologi, odontologi, veterinær, astrofysikk, farmasi, biologi, kjemi + diverse realfag, siviløkonom, sivilingeniør + noen få til men ikke mange.

Skrevet

Teologi er imponerende? Det er såvidt jeg vet åpent for alle, eller har veldig lave karakterkrav for å komme inn...

Siviløkonom er under mastergrad, og er en enkel tittel å få. Så hvis en person har tatt bachelor og master i business på en enkel college i usa, da er den utdannelsen mer imponerende? Det er heller ikke spesielt krevende å komme inn på medisin i usa bare man har penger.

Skrevet

Dessuten er det ikke spesielt vanskelig å komme inn på realfagene på uni. Krever ikke gode karakterer fra vgs, ikke en gang astrofysikk har høye krav.

Skrevet

Jeg blir aldri imponert over utdannelse i seg selv - heller arbeidet personen bak gjør.

Skrevet

Enig..

Jeg blir imonert over de som tar utdannelse for å hjelpe andre mennesker, syke, gamle osv.

Skrevet

Jeg blir imponert over de som faktisk er gode i faget sitt, men jeg har uteksaminert sinnsykt mange med bachelorpapirer de burde sende til resirkulering.

Skrevet

Jobber du på universitet eller høgskole eller noe, Suggie?

Skrevet

Imponerende med tanke på at du bare er 9 år gammel ;-)

Skrevet

Siden du har prøvd det store landet som heter Utland, har du sikkert forståelse for at Norge er smått og smålåtent og gjenkjennelig.

Skrevet

I bunn og brunn kan jeg ikke fornekte det. Selv om, hadde jeg lagt sjelen i det - trolig hadde klart å spore opp en hver bruker her inne. Det er derimot av liten interesse.

Jeg har uansett trekt slutninger innen hva du jobber med - og jeg er imponert!

Skrevet

Ingen grunn til å være imponert, så lenge du ikke har sett meg jobbe, uansett hva jeg driver med. Du får ta en tur og se, så kan du få mene hva du vil etterpå. Og det er vel i og for seg poenget her, at dyktighet i jobben er det eneste som til syvende og sist teller. Det tasser ubrukelige professorer rundt, selv om tittelen kan virke imponerende har de aldri produsert hverken forskning eller undervisning som er egna til å imponere noen, men de hadde muligens et stort ego på rett tid, og har aldri sett noen grunn til å gjøre noe annet. Og så har du andre som ikke har imponerende titler men som gjør imponerende bra jobber der de er.

Skrevet

Er vel mer kunnskapen en person har, og hvordan de bruker denne kunnskapen som imponerer meg. Ennå mer om de har en evne til å videreformidle kunnskapen, eller ønsker å dele den med andre mennesker.

Skulle gjerne tatt meg en tur - men det blir litt vanskelig når jeg ikke vet om jeg skal krysse noen gater og sprade inn på Deli De Luca eller om jeg skal gå å banke på nærmeste ambassade. Men, jeg skjønner selve poenget ditt. Det er personen bak arbeidet, i bunn og grunn - noe jeg også er enig i.

Jeg er opptatt av utdanning. Men jeg finner meg hele tiden til å bli fryktelig imponert over venninnen min som snart er ferdig frisør. Neida, ingen mastergrad, men svært så imponerende!

Skrevet

Igjen, om hun er god til det hun gjør og trives med det så er ingenting bedre.

Kanskje jeg skulle blitt ambassadør, så jeg kunne synge Øystein Sunde "Ambassadøren og -døra har åpnet sitt hjem, ambassadøren danser tett, ambassadøra står på klem..."

Skrevet

Ja, det synes jeg - til og med latt hun klippe meg, og blitt fornøyd. Da er man god!

Jeg vet ikke hva slags musikk du hører på - men det der sier meg nada eller ingenting. Heller skremmende når jeg ser for meg deg og en blinkende barbie, skingrende sangstemme som skriker ut flåsete ord av en eller annen Øystein Sunde.

Skrevet

Det er fordi du er fremmedkulturell, men just for the record: jeg "hører" ikke på ØS, og jeg har heller ingen gode tanker om diplomatiets innvirkning på de involverte menneskesjeler sånn generelt. Dessuten er jeg heller udiplomatisk.

Skrevet

At de fleste realfag ikke har noe poenggrense, skyldes vel heller at det er fåtallet som tar seg bryet 2MX/3MX, 3KJ og 3FY.

Jeg har forøvrig tatt med bryet med det;=)

Skrevet

Jeg aner ikke hva slags rase jeg er jeg??!

Lykkelig uansett!

Skrevet

Orker ikke regne på prosenter her i huset, men - Åkei, da, etnisk opphav eller hva pokker (ungen er lagt, nedi andre vinglass er det mykt og varmt). Forøvrig skal man ikke kimse av lykke, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...