Gå til innhold

barnebidrag..hvor mye...?PLEASE SVAR NOEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får 2250,- i mnd for 2 gutter på 7 og 9år..er ikke dette litt lite el er det bare jeg som er blitt gnien????

Han nekter å betale mer og sier jeg går inn for å slå han konkurs,men dette er da ikke sant??!!!! blir så lei meg her :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på nav.no og sjekk ut bidragskalkulatoren der!

Får berre 1000 i mnd for ei på 2 år

Skrevet

Jeg får 381,- for 7-åringen..

Skrevet

ja men denne gir bare svar for 1 og helt feil svar når en har 2 stk :-( teit,men sånn er det! 1000??? det var lite!

Skrevet

Må huske att bidrag blir rekna ut etter kor mykje samvær far har med barna, og di årslønn i forhold til hans årslønn, osv

Skrevet

Kan du ikkje gå på nav og høre med dei? Dei kan nok hjelpe deg beire enn vi kan her.

Da får du nok ett nokelunde svar i forhold til to gutter isteden for en som kalkulatoren viser!

Skrevet

381,- I mnd?? men minstebidraget er jo på 1200,- el i mnd?? Herregud det var lite! kansje du tener mye selv i mnd? jeg har jo 0,- i inntekt..er hjemme uten lønn med en liten :-( har hatt overgangsstønad

Skrevet

Jeg får 1750 kroner som skal være for to måneder.

Jenta er 7 år.

Skrevet

Og ja, er ikkje så masse med 1000, men er det vi har blitt enig om, eller han har blitt enig om, og eg orke ikkje mase om penger, så da blir det sånn! Vi klare oss i allefall :)

Skrevet

ja jeg vet dette. Min eks jobber på sjøen og har de 2 av 8 helger...:-( og ikke en dag mer enn det! og hjelper aldri til med f.eks ting til fritidsaktiviteter..Han har en god jobb med ca 380 000,- i året

Skrevet

De kan få Nav til å rekne ut bidraget.kostar 800 kr trut eg.

Eg får 1560 for min10 åring.

Bidraget endrar seg lite med inntekten. Før var det slik. Med mindre du er uten intekt.-

Skrevet

Ja, nei da ville eg bare ringt nav etter hjelp, høre om du kan få ett ca beløp som dei trur, før dei skal ebgynne å regne ut

Skrevet

Kalkulatoren gjev ikkje så veldig feil svar om du tar kvar unge for seg og legg sammen. kan vere snakk om nokre få kroner i forskjell. Det stemte her i alle fall:)

Skrevet

ok så da er egentlig 2250,- altså 1125 pr unge ikke så galt da el?? syns bare det er så lite i forhold til hva kalkulatoren på nav viste for 1..

Skrevet

Søk om bidragsendring, så tar NAV og reknar ut for dokke. Og du slepp å mase på bf:) Det kostar 700,- og for deg blir det trekt frå i utbetalinga av bidraget.

Skrevet

Ingenting som heter minstebidrag lenger. 1270 er maksimalt bidragsforskudd, men ikke minstebidrag.

Jeg tjener ikke mye, årsinntekt på ca 250000, men han har lite inntekt. Han har nesten ikke samvær. 381,- var det nav fant ut at han hadde evne til å betale, og da er det det jeg får..

Skrevet

ja er jo det som er problemet da...han mener han ikke klarer å betale mer..at han da går konkurs og at jeg må jo ta hensyn til han og hans situasjon...han evne til å bet er allerede overskridet mener han :-( men jeg vet ikke jeg...usikker på alt!

Skrevet

I reglane til bidrag heiter det at det er inntekta til bf som skal vere med i beregninga.

Kva bf skaffar seg av utgifter og gjeld er faktisk hans problem, og han MÅ ta hensyn til at bidraget skal betalast. altså må han regne si inntekt etter kva han har igjen etter at bidraget er betalt, før han ser kva han kan skaffe seg av gjeld og utgifter. Bidragsevna er det han kan ha råd til etter at alle utgifter er fastsett etter beregningar i det offentlege(trur eg). vanlige utgifter i eit vanlig liv(?). Min betaler ikkje heile den summen han har evne til, men etter det det kostar å ha barn + litt til fordi evna er høgre, litt rotete forklart men....

Eg meiner eg hadde meir i bidrag for 2 barn, då bf her hadde samme inntekt som bf hos deg.

Skrevet

Jeg skal i utgangspunktet få 1600 for et barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...