Kystrøya Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 *Hvordan er formen deres? *Er dere mange dager over termin, og når blir dere evt satt igang? *Kjenner dere noe som helst til at noe er på gang, eller er det helt stille? *Begynner dere å bli veldig lei og utålmodig? *Gjør dere noe for å prøve å få igang fødselen? Jeg er selv bare en dag over termin (termin 4 mars), så skal vel ikke syte så veldig mye ifht dere som har gått over 1 uke over terminen. Hadde vel egentlig forventet å gå over denne gangen, siden jeg gikk 10 dager over forrige gang. Men kjedelig likevel. Blir satt igang den 18 mars dersom ingenting har skjedd til da, altså 14 dager over terminen. Formen er høvelig ok, men bekkenet skranter mer og mer, så det blir liksom ikke den store aktiviteten for å prøve å få fødselen igang heller. Prøver med litt sex for å prøve å se om det skjer noe. Igår trodde jeg endelig det var startet, for jeg hadde noen voldsomt kraftige og vonde sammentrekninger som varte hele dagen. Men jammen ta gav det seg ikke utpå kvelden. Ble både skuffet og lei pga det. Har hatt noen få slike tak idag og, men ikke i nærheten av slik som det var igår. Var egentlig ikke utålmodig før igår. Da begynte svigers å mase så inni hampen. "Skjer det noe? Idag har du jo termin så". Har prøvd å forklare dem gjentatte ganger at babyen kommer når den kommer, og terminen er ikke en magisk dato der babyen plutselig popper ut. Hadde det bare vært så vel liksom. Men de fortsetter bare å mase, så idag er jeg skikkelig irritabel å lei pga ingenting skjer
Leirha Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Jeg hadde termin 27feb, så er 7dager over nå. Jeg blir satt igang på den 12dagen, altså mandag den 10 (som også er min bursdag), dette siden jeg er så moden og åpen. Har kke vært hverken lei eller utolmodig frem til igår. Har søvnløse netter, er sliten, vondt mellom beina, leger og jordmødre har prøvd å strippe meg div ganger noe som bare resulterer i masse maserier og enda mer vondt og enda mindre søvn. Akupunktur har jeg fått 5ganger, resulterer også i rier som stopper opp. Var inne på sykehuset igår, hadde jeg hatt støre åpning (har 3cm) hadde jeg hatt 4 skulle de tatt vannet. Jeg var i utgangspunktet veldog klar til å føde, så faktisk frem til det, men nå når jeg har fått grublet litt nettopp pga at jeg er over termin, så gruer jeg meg litt også. Men det verste er at alle maser sånn nå, som om jeg kan gjøre noe fra eller til for å få fortgang? Kjenner at det sliter litt. Bortsett fra alt dette så er formen faktisk bra
MammaMira Skrevet 5. mars 2008 #3 Skrevet 5. mars 2008 Jeg hadde også termin i går, så er en dag over. Må vel være forbredt på at det ennå kan ta litt tid. Vet ikke når jeg eventuelt blir satt igang, men skal på kontroll på sykehuset på om 2 dager pga høyt blodt trykk, så det kan jo hende jeg får vite noe mer da. Har de siste dagene trodd at det kan være noe på gang da jeg har en del kraftige tak i mage og rygg, men de tar seg aldri opp og gir seg som regel utover kvelden. Prøver å overtale samboer til å ha litt sex da jeg er overbevist om at dette vil hjelpe, men han synes det blir rart når bayen er blitt så stor og ligger så langt nede. Formen min er egentlig veldig bra, prøver å nyte den siste tiden, men tenker ikke på noe annet en fødselen, så holder på å bli sprø her jeg sitter Vi får se hva kvelden og natten bringer, håper det skjer noe hos alle oss som er over termin.
Ninemi Skrevet 5. mars 2008 #4 Skrevet 5. mars 2008 Jeg hadde termin 29.feb, så er nå 5 dager over termin og veldig utålmodig. Formen er sånn passe. Alt er liksom tungt og vondt for tiden. Gleder meg så masse til å kunne reise seg fra sittende stilling uten å "krøke" seg sammen av smerte. Blæh.... Har endel kynnere og menssmerter, men ingen klare tegn på at noe er på gang. Blir vel en av di som må igangsettes for å få ut den lille... :-/ Har jo forsøkt de vanlige kjerringrådene som å gå turer, gå trapper og sex, men til nå har det ikke hjulpet. Skal på overtidskontroll 12.03 på sykehuset og blir vel satt igang dagen etter om ingenting har skjedd enda. Men håper inderlig den kommer snart. Vil ikke gå en uke til. Vil bli mamma nå :-) Ønsker dere andre overtidsdamer masse lykke til!!!!
Kystrøya Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2008 Enig med deg lenesan. Det er forferdelig slitsomt at alle maser. Akkurat som det gjør saken noe bedre, at man nesten blir anklaget for å ikke ville ha babyen ut. Jeg prøver å forklare alle at jeg gikk 10 dager over terminen sist, og dermed må man regne med at det gjerne kan ta like lang tid denne gangen, men ingen gidder å høre. Skjønner at alle er spente og utålmodige, men hva er vel vi som går og bærer på barna da? Vi som har hatt babyen inni magen i 9 mnd og egentlig er den eneste som kjenner babyen? Klart jeg og gjerne skulle sett at den ble født igår eller for en uke siden, men er ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til for å få den ut. *sukk sukk sukk* Så nå er jeg plutselig blitt både utålmodig, lei, irritabel og stresset angående å få babyen ut. Kjenner det på hele kroppen. Og da vil det jo selvfølgelig ikke skje noen ting som helst. Frustrerende. Har masse masrier som ikke fører til noe mer enn det, så det blir noen opp og nedturer nå om dagen ja. Håper vi alle får babyene våre i armene våre snart =)
Leirha Skrevet 5. mars 2008 #6 Skrevet 5. mars 2008 Ja, i bunn og grunn så er det masinga som er det verste. Føler at folk liksom er litt lei av å vente nå.. Nesten som vi snyter de for noe Men i bunn og grunn så er vell ventinga verst for oss som bærer krabaten i magen? Får daglige meldinger nå av fjerne og nære som "har du ikke fått han ut enda?" og masse gide tips som.. ha sex, gå i trapper, gå laaange turer, drikk 50 flasker lakserolje osv.... Skulle trodd at alle andre var eksperter her og at jeg ikke visste hvordan ungen skulle komme ut? Svigermor begynner å bli lei av å vente, men det har hun vell egntlig vært siden juletider Han kommer når han kommer sier jeg bare, men begynner nok å bli litt bjeffete når folk maser...dessverre...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er også "bare" en dag over termin i dag, og klager ikke over det da..Men har fått veldig mange spørsmål siden da om det er noe som skjer ja!! Formen er da bare fin den! Har tatt over nybygget hus i dag, og rengjort litt der..Men ble sliten etterpå ja. Så skal snart finne sengen! Kjenner ikke noe særlig til tegn på at det er noe i gang, men fikk noe voldsomt til nedpress tidligere da jeg kom hjem fra nyhuset. Så det holder vel på å modnes og gjøres klart. Babyen ligger langt nede i bekkenet nå, det sa jordmor i går da jeg var på kontroll. Jeg kommer ikke til å gjøre så veldig mye for å få i gang fødselen, annet enn at vi har prøvd med sex en kveld her da..Også vil jeg jo være litt aktiv i noen dager med vasking nå da, så om det hjelper det vil vise seg. Men tror ikke på at den kommer før den egentlig har tenkt det selv! Kanskje på fredag da dere, når det er fullmåne!?
Kystrøya Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. mars 2008 Ja begynner og å bli litt irritabel når folk kommer med kommentarer. Tydelig at det er lett å glemme hvordan de selv hadde det når de gikk gravid, men men. Særlig svigers gjør meg nedfor, for det virker som de tror det er min feil at babyen ikke vil ut. Akkurat som at jeg ikke vil treffe den lille som har bodd i magen min så lenge. Gleder meg jo som en unge =) Nå setter jeg heller fokus på at det blir baby iløpet av de neste 2 ukene, så det er faktisk ikke mange dagene igjen til jeg er 2barnsmor (blir vel igangsatt den 18 dersom ikke noe har skjedd til da) =) Trine: det er nymåne på fredag Fullmånen var vel den 22 februar tror jeg. Fullmånen nå i mars er vel og rundt den 21-22 mars tror jeg. Så jeg håper virkelig vi slipper å vente helt til fullmånen før babyene våre kommer ut =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå