Gå til innhold

bør jeg si fra eller holde kjeft??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da flere av oss på jobben er gravide, skal sjefen ansette noen nye medarbeidere i disse dager. Bedriften er under utvikling og de nye ansatte vil etter hvert bli mine kollegaer.

Jeg har nå fått vite at en av søkerne er en bekjent av meg med alkoholproblemer... Jeg har jobbet med henne tidligere og da stinket det stadig alkohol av henne... Hun ble avskjediget da hun ble tatt for å stjele et større pengebeløp fra kassa.

Jeg vet at hun på et jobbintervju lett kan bli oppfattet som ansvarsbevisst og ærlig.. Ja, denne dama er såpass hyggelig ellers at hun lett kan sjarmere sjefen i senk.

Jeg kommer aldri til å stole på henne om hun blir min kollega.

Bør jeg si fra til sjefen om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trodde man var pliktet til å si ifra om slikt..?

kan jo være anonym dersom man ønsker det..

vet at på min arbeidsplass er man pliktet til å si ifra ifølge arbeidsreglementet våres...

Skrevet

jeg ville sagt ifra. hva om du ikke sier noe og det skjer noe negativt med henne på jobben din og det blir oppdaget i ettertid at du visste det men ikke sa noe? kan bli ubehagelig for deg...

Skrevet

Hvor lenge siden er det du har jobbet sammen med henne har litt å si?

Kan hun ha sluttet å drikke på den tiden? Det er jo dumt å ødelegge for noen som prøver å ordne på livet sitt. Da ville jeg ha holdt kjeft, men drikker hun fortsatt så hadde jeg sagt i fra.

Skrevet

Jeg jobber også i et lite firma, som vokser. I tillegg til at når jeg får ut ungen min, blir dette unge nr 5 på litt over et år, og vi er bare litt over 10 ansatte!

Vi blir forelagt søknadslister og blir oppfordret til å uttale oss om søker'ne...

-I din situasjon ville jeg nok sagt fra!

Skrevet

Det er ca to år siden jeg jobbet sammen med henne... etter den tid har hun feks mistet omsorgen for sitt barn grunnet nevnte problem.

Vl jo ikke ødelegge noe for henne.... men....

Skrevet

trur nok jeg hadde tatt en prat med sjefen og informert han om det du vet om ang henne..

Kan han evt snakke med henne om det..og hvordan det vil blir fremover om hun greier å gjøre jobben og er til å stle på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...