Gå til innhold

HCG!!!???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6-7 uker på vei..men har ikke hatt noe kontroller eller nope enda...heller ikke målt HCG mengden min??!!Er det normalt???Leser om så mange som har fått avlest den så tidlig???Skal på UL og høre om hjertet slår til fredag:)Så skal jeg ikke til legen før 4.april!!?Vis allt er i orden...er det seint og måle det da???Hmmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er 10+5 i dag og har vært til kontroll hos legen, men det var aldri snakk om å måle HCG. Lykke til på Ultralyd på fredag!!

Skrevet

Dette er mitt fjerde svangerskap, og det har aldri vært snakk om å måle HCG hos meg heller.

Lykke til på UL fredag!!

Skrevet

Gratulerer med graviditeten! Måling av hcg er nok mest vanlig for de som har gjennomgått hormonbehandling i forb. med prøverør. Da får man bekreftet graviditeten ved hjelp av blodprøve (måling av serum hcg), fremfor urinprøve.

Skrevet

Har du fått en positiv test så har du nok hcg i kroppen :) Er ikke vanlig å måle dette på vanlige kontroller.

Jeg gjorde hvertfall ikke det sist :)

Skrevet

Jeg har tatt to blodprøver med to dagers mellomrom denne uka (er 5+1) for å måle HCG mengden.

Dette er bare fordi jeg for 10 år siden hadde en XU,hvorpå den ene egglederen sprakk og måtte fjernes, men har vært gravid to ganger etter det, begge ganger festet spiren seg i livmoren.

Det har den sikkert gjort nå også, men synes det er greit å være på den sikre siden:)

Skrevet

Måling av hcg i blodet er ikke vanlig å gjøre i "vanlig" svangerskap tror jeg, men for oss som ikke har det, f.eks med mange sa`er og exu bak oss, er dette nødvendig for å se at alt er bra så tidlig som mulig.

Stol på den testen du allerede har tatt, og nyt tiden fremover.

I første svangerskapet mitt var jeg på min første kontroll i uke 12 og ul uke 18..denne gangen kontroll fra uke 5 og ul fra uke 4...pluss blodprøver.

Skrevet

Jeg ba spesifikt om å få målt HCG, men det var mest fordi jeg ville ha det svart på hvitt at jeg var gravid. ;) Det er ikke noe man pleier å gjøre i "vanlige" svangerskap, det er ikke en del av den standard blodprøven man tar på gravide.

Skrevet

Riktig som de andre her sier at man kun måler HCG hvis det er noe spesielt. I mitt forrige svangerskap ble dette aldri gjort. Nå har jeg gjort det, men grunnen er at jeg har slitt med småblødninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...