Gå til innhold

...vasking av babyting..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jo førstegangsfødende så har null peiling på det meste... :P

men jeg lurer på hvor vanlig det er å vaska alt den lille skal ha..?

klær, sengetøy og sengekant er vaska i maskin og er klart..

rommet skal vi vaske ned (ikke sånn skrubbing, men vaske vekk litt støv og sånt..)

stellebordet har jeg vaska skuffene med en våt klut..

men hvordan er det med vogn og seng..? tenkte jeg skulle gå over senga med en klut for bare å ta vekk støv og sånt, etter den er montert. kanskje bare gå over vogna med en fuktig klut av samme grunn...

dyne, pute og madrass er helt nytt, skal det også vaskes..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

senga tok jeg bare en fuktig klut å tørket over....

vogna har jeg ikje gjort noe med og kommer ikje til å gjøre det heller...

dyne og madrassen er helt nye her også... så jeg har bare luftet madrassen og dyna ute i noen timer, kommer ikje til å vaske det nei...

:o)

Skrevet

okei, takker for svar.. =)

da tror jeg at jeg har sånn noenlunde kontroll her..

tenke litt logisk, så kommer man jo langt, men som sagt alt er nytt for meg, så aner jo ikke hva som er normalt...

er vel ikke lurt å vaska for mye heller...

Skrevet

jeg er også ny i dette.... men tenker litt fornuftig oppi alt, trenger liksom ikje bli helt hysterisk..... :o)

Skrevet

Det som er viktig er at man vasker alt nytt babytøy pga giftstofer/fargestoffer som sitter igjen på tøyet etter produksjon. Samt at du vet jo aldri hvem som har tatt på tøyet før du kjøpte det( noen som har vært på wc uten å vaske hendene osv, er noe hysterisk jeg da).

Skrevet

Selvfølgelig vasker jeg alle babyklærene, sengetøy osv.... men dette hva snakk om senga, vogna, dyna og madrassen..... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...